خرم آباد، شهری در رنج از نبود زیر ساخت ها

نبود زیرساخت ها با هر بارش باران در لرستان بویژه شهر خرم آباد خودنمایی می کند.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد، خرم آباد شهری رنجور از نبود صنایع، نبود اعتبار و نبود زیرساخت هاست،استان لرستان به مرکزیت شهرستان خرم آباد، از چهار استان پر باران کشور است و از دیر باز با بارش های باران آشناست، اما با هر بار بارش باران شهر به دریاچه ای تبدیل می شود که زندگی مردم را با مشکلاتی مواجه می کند.

 

معضل آب‌گرفتگی معابر خرم‌آباد با هر بارش باران  رخ می دهد و باعث سیلابی شدن شهر می شود، در خیابان‌های شهر خرم‌آباد فاقد کانال‌های هدایت‌کننده آب‌های سطحی استاندارد بوده وعزمی جدی برای رفع این معضل دیده نمی شود.

 

اگر اقدامی جدی در راستای برطرف نشدن معضل سیلابی شدن شهر خرم آباد نشود، در بارش های بهاری و یا بارش تند زمستانی باید بار دیگر  شاهد جاری شدن سیل در این شهر و با آب رفتن بخشی دیگر از اندک سرمایه این شهر محروم باشیم.

 

در شرایط سال های اخیر و تشدید سال به سال خشکسالی، در صورت مدیریت صحیح و توجه به اقدامات پیشگیرانه، بارش های مستمر فصلی چه در بهار و چه پاییز و زمستان می تواند آبادگر باشد، نه ویرانگر.

 

بارش هاي مستمر  فصلي در صورت مدیریت صحیح و هدایت درست آن، به مثابه نعمتي است که ارمغان آور سرسبزی، آبادانی و اشتغال خواهد بود

 

شهردار خرم آباد،  در خصوص معضل سیلابی شدن شهر خرم آباد، گفت: شهرداری و شورای شهر در دوره‌های مختلف  مساله دفع آبهای سطحی را به عنوان یک اولویت مطرح کرده‌اند اما نبود و کمبود اعتبار  را دلیل عدم ساماندهی آبهای سطحی عنوان می‌کنند.

 

«سعید فتوحی» اظهار داشت:  ساماندهی آبهای سطحی حدود یک هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: تامین اعتبار لازم برای ساماندهی دفع آبهای سطحی با توجه به بدهی شهرداری و نبود منابع مالی ممکن نیست.

 

فتوحی با بیان اینکه طرح جامع دفع آب‌های سطحی خرم‌آباد به زودی آماده می‌شود، ادامه داد: برای تامین اعتبار مورد نیاز ساماندهی دفع آب‌های سطحی خرم‌آباد نیاز به کمک و مساعدت هستیم.

 

شهردار خرم آباد اظهار کرد: متاسفانه زیرساخت‌های شهر مربوط به گذشته است و اکنون با گسترش و توسعه شهر دفع آبهای سطحی با مشکل مواجه است، جداول جوابگو نیست.
آنچه مسلم است در گذشته زیرساخت‌های لازم برای دفع آب های سطحی در نظر گرفته نشده است و ساخت و سازهای غیر مجاز و توسعه شهر و عدم طراحی و مطالعه در خصوص دفع آبهای سطحی از عاملان تشدید آبگرفتگی معابر در خرم آباد است.

 

به نظر می رسد راه برون رفت از معضل دفع آبهای سطحی احداث کانال‌هایی با عرض زیاد است.

 

زیرساخت‌های نامناسب شهر سبب می‌شود با هر بارشی خرم‌آباد زیر آب برود؛ بارش باران، آب‌گرفتگی معابر و تبدیل زیرگذرهای خرم‌آباد به استخر حکایت امروز و دیروز نیست بلکه سال‌های سال است در روزهای پرباران خطر غرق‌شدگی خودروها در زیرگذرهای شهر هشدار داده می‌شود.

 

زیرساخت های فرسوده، قدیمی و نامناسب شهر خرم آباد، سبب می شود با هر بارشی خرم‌آباد زیر آب برود و این حکایت سالهای طولانی در شهر خرم آباد است که با توجه به انباشت مشکلات این شهر رفع آن قصه ای طولانی خواهد داشت.

 

بارش باران، آب‌گرفتگی معابر و تبدیل زیرگذرهای خرم‌آباد به استخر حکایت امروز و دیروز نیست بلکه سال‌های سال است که با هر بارش شهر سیلابی و زیرگذارها تبدیل به استخر می شوند و در روزهای پرباران غرق شدگی خودروها در زیر گذارها و یا غرق شدن عابران در جداول شهری تیتر خبری می شود که هشدار دهنده نیست و تنها شنیده می شود.

کد خبر 1137644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha