صداقت در گفتار و عمل مهم ترین شاخص رفتاری وکلاست

محمدیان با اشاره به برگزاری آزمون وکلات مرکز وکلای استان لرستان، افزود: مهم ترین اقدام هروکیل موفق صداقت در گفتار و عمل است.

«مسلم محمدیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: آزمون مصاحبه شفاهی مربوط به داوطلبین وکالت مرکز وکلا طی روزهای 23 و 24 دی ماه درخرم آباد برگزار شد.

 

وی افزود: داوطلبین پس‌از کسب نمره علمی برای مصاحبه‌های عمومی و تخصصی دعوت شده‌اند این افراد پس‌از کسب نمره قبولی در این مرحله برای کارآموزی دعوت و به مدت ۱۸ ماه به محاکم دادگستری معرفی خواهند شد

 

رئیس مرکز وکلای استان لرستان بیان کرد: این آزمون برای دومین‌بار در استان لرستان برگزار شد.

 

وی ادامه داد: با توجه به سابقه‌ای که قبلاً در برگزاری این آزمون و کیفیت خوبی که در برگزاری آن داشتیم امسال نیز مجدداً این امتیاز به ما واگذار شد که بتوانیم به‌نحو احسن تر و با امکانات بهتر آزمون را در استان برگزار کنیم.

 

محمدیان خاطرنشان کرد: برای برگزاری هرچه بهتر این آزمون تلاش شد، مانند سنوات قبل از حضور اساتید فرهیخته و مجرب استان بهرمند شویم .

 

وی با بیان اینکه تعداد داوطلبین در این آزمون ۱۴۳ نفر هستند، اذعان داشت:  پس‌از کسب نمره قبولی و نهایی ان‌شاءالله به حرفه شریف وکالت نائل خواهند شد.

 

محمدیان ادامه داد: سعی کردیم که در این آزمون از امکانات بروز و پیشرفته که مدنظر هست استفاده کنیم.

 

رئیس مرکز وکلای لرستان اظهار کرد: امیدوارم که بتوانیم همچون سنوات قبل این روند ادامه داشته باشه و از مراجعه داوطلبین وکالت به استان‌های دیگر خودداری به عمل بیاد و این روند روبه‌رشد و ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: پذیرفتگان نهایی، پس از طی 18 ماه کارآموزی و اتمام دوره های مربوط به آن، به درجه پایه یک وکالت نائل خواهند شد.

 

رئیس هیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان لرستان با تبریک به کارآموزان،بیان کرد: امید می رود این عزیزان بتوانند در حرفه شریف وکالت به جامعه حقوقی کشور خدمات ارزنده‌ای را ارائه دهند.

  

محمدیان خاطرنشان کرد: وکیل باید مهارت عالی در سخنرانی در دادگاه، توانایی راضی نگه‌داشتن دیگران، تحمل فشار و کارهای سخت و انجام دادن بسیاری از کارهای مربوط به دفاع از حق و حقیقت  را با هم داشته باشد.

 

وی بیان کرد: همچنین وکیل موفق باید توان همدردی با موکل و روحیه دادن برای اعتمادبه ‌نفس و آرام بودن او را داشته باشد.

 

محمدیان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اقدامی که وکیل باید انجام دهد این است که در گفتار و اقدامات به‌عمل‌آمده خویش صداقت داشته باشد.

 

رئیس هیئت مدیره مرکز وکلای لرستان رفتار پسندیده و در حد و اندازه شأن وکیل را دومین شاخصی دانست که باید مورد توجه کارآموزان قرار گیرد و افزود:  وکیل باید به گونه ای رفتار کند که در ذهن ارباب‌ رجوع وقار متانت و شخصیت او قابل‌تحسین و احترام باشد.

 

وی ابراز کرد:عملکرد و رفتار وکلا در مراجعه به محاکم دادگستری‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که طرف مقابل یا کارکنان دادگستری و قضات، هیچ‌گونه بی‌احترامی نسبت به وکیل انجام ندهند و به‌عبارتی احترام متقابل با رفتار و وکلا ایجاد گردد.

 

رئیس هیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضائیه استان لرستان خاطرنشان کرد: مصداق‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد ازجمله این‌که وکیل باید بداند در زمانی‌که در جلسات رسیدگی درحال برگزاری هست وارد جلسه نشود و در حین جلسه دادرسی جایگاه آن حفظ شود.

 

وی اظهار کرد: همانگونه که به‌صراحت قانون وکیل در موضوع دفاع از تامینات شغل قضا برخوردار است، باید رفتار و گفتار ما در چهارچوب مقررات و قوانین باشد.

 

محمدیان در پایان ضمن آرزوی موفقیت و عاقبت‌بخیری برای همه  وکلا و کارآموزان وکالت، افزود: امیدوارم که همه ما به‌عنوان عضوی از جامعه حقوقی و وکلای کشور بتوانیم در اجرای عدل و عدالت کوشا باشیم .

 

کد خبر 1137661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha