فعالیت  ۲۴۲ حلقه صالحین در شهرستان نهبندان

قاسمی از فعالیت ۲۴۲ حلقه صالحین در سطح مساجد و پایگاه های مقاومت شهرستان نهبندان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، سرهنگ «محمدعلی قاسمی» امروز (۲۵ دی) در دیدار سرمربیان حلقه های صالحین سپاه شهرستان نهبندان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: شهرستان نهبندان با ۲۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بر اساس سرشماری سال ۹۵ دارای ۵۱ هزار و ۴۴۹ نفر جمعیت است که ۲۲ هزار نفر در دو شهر نهبندان و شوسف و ۳۰ هزار نفر در ۲۸۷ روستا و آبادی نهبندان سکونت دارند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نهبندان با بیان اینکه ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و همجواری با سیستان و بلوچستان و کویر کرمان موقعیت ویژه ای به لحاظ مسائل امنیتی برای شهرستان به وجود آورده است، ادامه داد: ۱۶ رده مقاومت بسیج شامل ۱۱ حوزه مقاومت و پنج کانون قشری در این شهرستان فعال است.

 

وی با اشاره به عضویت ۲۲ هزار ۳۷۶ نفر بسیجی در شهرستان نهبندان، افزود: از این تعداد هفت هزار و ۳۵۲ نفر در عرصه صالحین سازماندهی شدند و در ۱۰۲ پایگاه بسیج مساجد و محلات داریم که ۲۴۲ حلقه صالحین در این پایگاه ها مشغول کار تربیتی و معرفتی هستند.

 

قاسمی بیان کرد: شبکه مدیریتی صالحین شهرستان نهبندان برخوردار از هفت نفر مسئول تعلیم و تربیت در حوزه های مقاومت بسیج و ۹۳ نفر مسئول تعلیم و تربیت در پایگاه های بسیج است.

 

حجت الاسلام «عباسعلی خزاعی» امام جمعه و استادیار صالحین شهرستان نهبندان با اشاره به اینکه حضور فعال جوانان در حلقه های صالحین، گفت: در این راستا گام های بسیار خوبی برداشته شد اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم که باید در این زمینه تلاش بیشتری شود.

 

وی خواستار پشتیبانی مادی و اردوی زیارتی برای ایجاد انگیزه فعالیت بیشتر در حلقه های صالحین شهرستان نهبندان شد.

کد خبر 1137677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha