تربیت ۲۸ هزار حافظ قرآن در ارتش تا پایان اسفند ۱۴۰۰

سرهنگ میدانی با اشاره به برگزاری ۴۱ مسابقات قران کارکنان پایور و وظیفه ارتش از تربیت ۲۸ هزار حافظ قرآن تا پایان اسفند ۱۴۰۰ خبر داد.

سرهنگ مهدی میدانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  در مورد برنامه های قرآنی ارتش گفت: در هفته گذشته چهل و یکمین دوره مسابقات قران کارکنان پایور و وظیفه و بیستمین دور مسابقات دانشجویان دانشگاه های ارتش را برگزار کردیم که افتتاحیه مسابقات قرآن در مرکز آموزش های شهید خضرایی نیروی هوایی برگزار شد و نفراتی که به مسابقات نیروهای مسلح قرار است اعزام شوند در این مسابقات در بخش وظیفه و کارکنان پایور مشخص شدند که پس از آن نفرات کاملا در گروه های خاصی گروه بندی شدند و در حال آموزش هستند تا حضور موفقی در مسابقات نیروهای مسلح که در دهم و یازدهم بهمن ماه به میزبانی وزارت دفاع برگزار می شود  داشته باشند.

 

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش افزود: امسال در بخش حافظان قرآن کریم نیز برنامه های متنوعی را دنبال کردیم و برنامه ریزی کرده بودیم تا حافظان به 2 برابر افزایش یابند که از 14 هزار سال گذشته در اسفند ماه تا اسفند امسال به2  برابر و 100 درصد رشد دست یابیم تا به 28 هزار حافظ یک جزء تا کل قرآن برسیم که بر اساس آماری که چند روز گذشته از ادارات عقیدتی ارتش دریافت کردم در حال حاضر حافظان یک جزء تا کل قرآن از مرز 24 هزار نفر هم عبور کرده و انشاءالله در پایان اسفند ماه این مقدار برنامه ریزی شده را محقق می کنیم و می توانیم بگوییم ارتش جمهوری اسلامی ایران 28 هزار حافظ یک جزء تا کل قرآن را تا پایان امسال محقق می کند.

 

 وی گفت: تا 63 هزار نفر حافظ کل قران سهمیه ارتش هنوز راه درازی را در پیش داریم و انشاءالله با برنامه ریزی های صورت گرفته ارتش جمهوری اسلامی ایران و مجموعه قرآنی آن و فرماندهان قرآنی و مسئولان عقیدتی و قرآنی ارتش همگی مصمم هستند تا منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن که سهمیه ارتش 63 هزار نفر است، انشاءالله محقق شود.

 

سرهنگ میدانی تصریح کرد: بر اساس جلساتی که در روزهای گذشته در سازمان دارالقرآن در خصوص حفظ نهضت عمومی قرآن که برگزار شد که در آن جلسات شرکت کردیم و طرح رهپویان وحی را ارایه کرده و حاضر هستیم هر سازمانی که بخواهد ما این طرح را در اختیار آنها قرار دهیم بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و وضعیت مطلوب و موجود بر اساس راهکارها و برنامه های نظام مند در این طرح ارایه شده است و حاضریم هر سازمانی که خواهان این طرح باشد، این طرح را در اختیار آنها قرار دهیم.

 

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش ادامه داد: در حال برنامه ریزی برای سال 1401 هستیم که با رویکرد آموزشی در حوزه قرآن، عترت و نماز برنامه هایی پیش بینی شده است و امیدواریم بودجه های آن برای سال بعد محقق شود و کارون قرآن در سال بعد قوی تر از امسال حرکت کند. طرح های ابتکاری و قوی برای سال آینده پیش بینی کرده ایم. همچنین برای عید نوروز و مناسبت ها در طی سال برنامه هایی تدارک دیده شده است که در اخبار بعدی به اطلاع می رسد.

 

وی در مورد مسابقه تفسیر سوره فتح اظهار کرد: امسال برنامه طرح تنویر که از چندین سال گذشته در حال اجراست برگزار شد که سال گذشته نیز تفسیر سوره لقمان در تفاهم نامه ای که با ستاد اقامه نماز بسته شده است برگزار شد.

 

 وی گفت: همچنین با ستاد تفسیر و بنیاد مهدوی ستاد اقامه نماز تفاهم نامه ای امضا شد که در حال توافق در جزییات آن هستیم. با شکل گیری این تفاهم نامه سال گذشته تفسیر سوره لقمان را برگزار کردیم که 162 هزار شرکت کننده در آن حضور یافتند و امسال نیز هدف گذاری شده است که تعداد زیادی از خانواده ها در جهت فرهنگ عمومی قرآن و تفسیر سوره فجر شرکت کنند که کتاب های آن چاپ و در اختیار یگان ها قرار گرفته است و هدایای نفیس و ارزشمندی نیز برای آن تدارک دیده شده، اختتامیه این مسابقات در اسفند ماه برگزار می شود که در اخبار بعدی در مورد اثربخشی تعداد شرکت کننده ها و اهداف این مسابقات اطلاع رسانی می شود.

 

 

 

کد خبر 1137681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha