احیای کارکردهای مسجد از رسالت ‌های اصلی کانون ‌های فهما است

موسوی گفت: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌های اهل بیت (ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی و استفاده از ابزارها و زبان‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی از رسالت ‌های اصلی کانون ‌های مساجد است.

سیده «معصومه موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بسترهای مناسبی برای رشد و ارتقای شاخصه‌های فرهنگی در گام دوم انقلاب اسلامی هستند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان ادامه داد: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌های اهل بیت (ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی و استفاده از ابزارها و زبان‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی از رسالت ‌های اصلی کانون ‌های مساجد است.

 

وی اذعان داشت: کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد مظهر توسعه فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جامعه هستند.

 

موسوی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می‌توانند به خوبی در مقابل شبهه ‌ها و هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند، اظهار کرد: ترکیب فرهنگ و هنر در کانون‌ها حائز اهمیت است، فرهنگ سبب عمق بخشیدن به فعالیت‌ها و هنر سبب جذابیت و اثرگذاری می‌شود، ترکیب این دو ویژگی سبب تمایز فعالیت‌های کانون‌ها در مساجد شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان ادامه داد: تحولات خوبی را در سطح کانون‌های مساجد به ویژه در چند سال اخیر مواجه بودیم از جمله فعالیت‌هایی که در سطح فضای مجازی و با راه‌اندازی سامانه «بچه‌های مسجد» شکل گرفت، این سامانه در واقع پل ارتباطی خوبی را میان کانون‌ها و مردم و مسئولین برقرار کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه کانون‌های مساجد به عنوان پایگاهی دینی هستند که حضور جوانان در آن، بنیاد دینی جامعه را تقویت می‌کند، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مظهر کار تشکیلاتی، تیمی و گروهی و به صورت سازمان یافته هستند.

 

این مقام فرهنگی در شهرستان لردگان با اشاره به اینکه کانون‌ های مساجد سالم‌ترین مراکز فرهنگی برای پرورش استعدادها و تشکیل جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب است، افزود: کانون‌های مساجد نماد خودباوری دینی و اتکا به توان نوجوانان و جوانان انقلابی است.

 

کد خبر 1137688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha