سرودی که چهار ساعته تولید شد و بچه‌های مسجد را روانه مشهدالرضا(ع) کرد

نعیمی با بیان اینکه گروه سرود «سقای حسین(ع)» تا کنون ۱۵ اثر فاخر و ملی تولید کرده است، گفت: قطعه ما ملت امام حسینیم ظرف چهار ساعت و برای استقبال از رئیس جمهور تولید شد که خوشبختانه مورد اقبال ایشان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در جریان سفر استانی آیت الله رئیسی به استان هرمزگان، بچه های مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) با رئیس جمهوری دیدار کوتاه داشتند و سرود «ما ملت امام حسین(ع) هستیم» را اجرا کردند؛ سرودی که با استقبال رئیس جمهور مواجه شد و مورد تقدیر قرار گرفت. از این رو، با مدیر این گروه درباره بخشی از فعالیت های این گروه سرود روستایی گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

«امین نعیمی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه گروه سرود «سقای حسین(ع)» از سال 93 فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: ما ذیل کانون فرهنگی هنری سقای حسین(ع) در روستای حَکَمی از توابع شهرستان میناب استان هرمزگان فعالیت می کنیم و تا کنون موفق به کسب رتبه های برتر کشوری در مسابقات مختلف ملی شده ایم.

 

مدیر گروه سرود «سقای حسین(ع)» ادامه داد: از کارویژه های گروه سرود سقای حسین(ع) تولید آثار متعدد در حوزه ایثار و شهادت است چنان که برای سفر استانی آیت الله رئیسی، رئیس جمهور به استان هرمزگان، ظفر چهار ساعت و با فشار کاری بالا، سرود «ما ملت امام حسینیم» را تولید و سپس اجرا کردیم که مورد توجه و عنایت آیت الله رئیسی قرار گرفت و ایشان به منظور تشویق و پاسداشت تلاش بچه های مسجد، سفر مشهد مقدس را به گروه ما هدیه کرد.

 

نعیمی با بیان اینکه تا کنون حدود 15 اثر فاخر و ملی توسط گروه سرود سقای حسین(ع) تولید شده است، گفت: گروه ما متشکل از 30 نفر از نونهالان و نوجوانان است که به صورت تقویمی و در مناسبت های مذهبی ملی اجراهای متعددی دارد. علاوه بر این، هر سال بین 10 تا 20 نفر از بچه های روستا را در کلاس های مداحی و سرود و قرائت قرآن ثبت نام می کنیم و آنها را تحت آموزش های تخصصی قرار می دهیم. در این راستا اکنون 60 دانش آموز از مقاطع مختلف تحصیلی در حال گذراندن دوره های تخصصی هستند.

 

وی درباره رتبه های کسب شده توسط گروه سرود «سقای حسین(ع)» بیان کرد: مقام اول جشنواره آوای رضوی، مقام اول سرود نماز استان سمنان، مقام اول جشنواره سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در استان هرمزگان، مقام سوم جشنواره شکوه شکیبایی به میزبانی استان زنجان و مقام دوم جشنواره روح خدا به میزبانی استان یزد از جمله رتبه هایی است که بچه های مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) موفق به کسب آنها شده اند.

 

نعیمی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری «سقای حسین(ع)» کانون تخصصی در حوزه سرود است، خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت تخصصی در این حوزه درصدد هستیم با کمک خیران استودیوی سرود کانون را نیز راه اندازی کنیم.

 

کد خبر 1137702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha