خوزستان در معرض پیک کرونا/ ۱۵ درصد مردم استان دوز سوم واکسن را دریافت کردند

سرمست با بیان اینکه خوزستان در معرض پیک قرار دارد و باید آمادگی‌های لازم برای مقابله با این پیک را داشته باشیم گفت: اگر چه تمایل برای تزریق دوز سوم وجود دارد و پوشش تزریق سه دوز به ۱۵ درصد رسیده، اما تفاوت محسوسی در روند واکسیناسیون نداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدحسین سرمست» امروز (شنبه ۲۵ دی) در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا، در خصوص وضعیت بیماری کرونا و روند واکسیناسیون در خوزستان اظهار کرد: اگر چه تمایل برای تزریق دوز سوم وجود دارد و پوشش تزریق سه دوز به ۱۴ تا ۱۵ درصد رسیده اما تفاوت محسوسی در روند واکسیناسیون نداشته‌ایم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در حال حاضر میزان مراجعه برای تزریق دوز اول و دوم کاهشی بوده و به صفر نزدیک شده افزود: این مساله نشان می‌دهد افرادی که تاکنون برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند همچنان تمایلی به مشارکت در واکسیناسیون ندارند.

 

وی با اشاره به اینکه این شرایط نشانگر آن است که تبلیغات واکسیناسیون نیز کاهش یافته و یا کم اثر شده است اضافه کرد: اگر چه خوزستان وضعیت نسبتا با ثباتی دارد و همه شهرهای استان در وضعیت آبی است اما روند تعداد مبتلایان به کرونا صعودی است.

 

سرمست با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی در خوزستان ۸۳۲ نفر بود و ۶۵ مورد مثبت کرونا شناسایی شده است تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که از این تعداد ۴۶ نفر از این بیماران در بخش‌های ویژه تحت مراقبت بوده و ۹ نفر از بیماران نیز اینتوبه شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه خوزستان در معرض پیک قرار دارد و باید آمادگی‌های لازم برای مقابله با این پیک را داشته باشیم عنوان کرد: همان گونه که مدل بیماری‌زایی و گسترش کرونا تغییر می‌کند، مدل‌های ما نیز باید در پیشگیری و درمان تغییر کند و آماده مقابله با این ویروس باشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی یاد آور شد: هر چند برای رعایت نصب تهویه و رعایت فاصله در اماکنی مانند بانک‌ها تلاش می‌کنیم اما در برخی اماکن مانند مساجد در  زمینه نصب تهویه زیاد کار نکرده‌ایم و با توجه به سردی هوا و بسته بودن درب و پنجره‌ها باید به این موضوع توجه شود.

 

کد خبر 1137734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha