هفت شهرستان کردستان نیازمند بازآفرینی است

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: هفت شهرستان استان در مساحتی بالغ ۱۲ هزار و ۹۷۰ هکتار نیازمند بازآفرینی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عرفان مرادی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در جلسه بازآفرینی استان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: از ارکان اصلی بازآفرینی شهری، بهسازی، نوسازی، مقاوم‌سازی مسکن، ارتقای شبکه تاسیسات شهری نوسازی و تجهیز خدمات روبنایی در محلات است.

 

 

وی  با اشاره به اینکه در ۷ شهرستان استان در مساحتی بالغ ۱۲ هزار و ۹۷۰ هکتار نیاز به بازآفرینی داریم، بیان کرد: از این مساحت یاد شده ۴ هزار و ۷۲۷ هکتار آن با جمعیت ۵۳۶ هزار نفر برابر با ۵۱ درصد از جمعیت کل استان در محلات ناکارامد زندگی می‌کنند و این وضعیت در برخی از شهرهای استان منجمله سنندج و کامیاران بسیار حادتر است.

 

 

مرادی عنوان کرد: ۱۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در محلات بافت فرسوده استان شناسایی شده است و سالانه ۳ هزار و ۷۰ واحد براساس برنامه باید بازسازی شود.

 

 

وی افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده برای بازسازی بافت فرسوده در مرکز استان ۳۵۰ میلیون و برای سایر شهرستان‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات است.

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: در شهر سنندج که مرکز استان است ۴۹.۸ درصد جمعیت شهری در ۲۴.۲ درصد سطح شهر سنندج زندگی می کنند.

 

مرادی با بیان اینکه فقر شدید خدمات زیربنایی و روبنایی به دلیل تراکم بالای جمعیت در محلات هدف است، اضافه کرد: تراکم بالای جمعیت در برخی محلات موجب فقر شهر و تشدید کننده مشکلات اقتصادی و اجتماعی ساکنین آن محلات می‌شود و اکنون نیز با یک موج جدید حاشیه نشینی در استان مواجه هستیم. 

 

وی تصریح کرد: کل برنامه ابلاغی مسکن استان در قالب قانون جهش تولید مسکن ۵۶ هزار و ۴۷۹ واحد با مساحت زمین مورد نیاز یک هزار و ۶۸۸ هکتار است که دقیقا معادل با ظرفیت پهنه بافت فرسوده و بافت با پیشینه روستایی به مساحت یک‌هزار و ۷۱۲ هکتار است.

کد خبر 1137773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha