ایجاد بستر برای نقش آفرینی فعالین اقتصادی در مناطق محروم توسط بسیج سازندگی

محترمی از ایجاد بستر لازم برای نقش آفرینی فعالین اقتصادی در مناطق محروم توسط بسیج سازندگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، « امید محترمی» در تشریح برنامه های این سازمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران گفت: : ایجاد بستر لازم و مناسب برای نقش آفرینی مردم و فعالین اقتصادی بخصوص در مناطق محروم و مردمی کردن اقتصاد از مهمترین اهداف اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط بسیج است.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به اینکه به همت بسیج سازندگی سپاه روح الله در ۹ ماه ابتدایی سالجاری بیش از ۸۴۰ فرصت شغلی پایدار در سطح استان مرکزی ایجاد شده است، افزود: الگوی حرکتی بسیج سازندگی مبتنی بر نقش آفرینی مردم است و در این راه بسیار موفق عمل کرده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این سیاسیت ها که در سال های اخیر ابلاغ شده است، به ۲۴ بند مهم تاکید شده و در راستای تحقق و اجرای این سیاست ها بسیج برنامه ریزی های لازم برای اقدامات موثر را انجام داده است.

 

ایجاد ظرفیت ها و بسترها برای تشکیل اقتصاد درون زا

 

محترمی به هدف گذاری بسیج سازندگی در مسیر ایجاد ظرفیت ها و بسترها برای تشکیل اقتصاد درون زا نیز اشاره کرد و ادامه داد: به دنبال این هستیم الگویی جامع و الهام بخش برای سایر بخش ها ایجاد کنیم.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی با بیان اینکه توانمند سازی یکی از مهمترین اهداف بسیج سازندگی است گفت: بسیج سازندگی استان در سال جاری ضمن گسترش برنامه های آموزش و توانمندسازی به دنبال ایجاد زنجیره ارزش محصولات واحدهای تولیدی، برندسازی محصولات و کمک به بازاریابی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی همچنین ادامه داد: حمایت از محرومین و نیازمندان از دیگر برنامه های این سازمان بوده است که خوشبختانه در طول این سالها اقدامات قابل توجهی در این راستا در بسیج انجام شده است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: این برنامه های حمایتی، افزایش تولید، کمک به امنیت و تامین غذایی، ایجاد اشتغال و رفع فاصله های طبقاتی، کاهش تبعیض و ایجاد عدالت را به همراه داشته است.

 

ایجاد اشتغال با ارائه آموزش های مهارتی

محترمی مهارت آموزشی و ارائه خدمات آموزشی به متقاضیان را از دیگر برنامه های بسیج سازندگی دانست و ادامه داد: برخی متقاضیان بدون نیاز به تسهیلات بسیج سازندگی تنها با دریافت آموزش های مهارتی نسبت به ایجاد شغل اقدام می کنند.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بر ضرورت تقویت و گسترش دوره های آموزشی تاکید کرد و ادامه داد: دوره های توانمند سازی در عرصه های تولیدی، خدماتی، فنی و کشاورزی برگزار می شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه دستگاه های متولی از جمله فنی و حرفه ای نیز مشارکت می کنند، اضافه کرد: بسیجیان و جهادگران در دوره ها توانمند مهارتی می شوند و این یک اصل مهم در بسیج است که همواره به آن توجه می شود.

 

ایجاد۷۲۰ صندوق قرض الحسنه مردم محور در استان مرکزی

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات بسیج در مسیر اقتصاد مقاومتی ایجاد صندوق های قرض الحسنه است، گفت: در سطح استان مرکزی ۷۲۰ صندوق قرض الحسنه مردم محور ایجاد شده و بیش از ۳۰ هزار نفر نیز در این راستا سازماندهی شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر این صندوق ها بیش از ۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند، افزود: در کنار ایجاد صندوق های قرض الحسنه با مشارکت اداره کل کار و رفاه اجتماعی، ۵۰ تعاونی اشتغال ایجاد شده که موضوعات مربوط به اشتغال را پیگیری می کنند.

 

محترمی پرداخت تسهیلات را مشوقی برای ایجاد اشتغال دانست و بیان کرد: ما اعتقاد داریم پرداخت تسهیلات تنها نمی تواند به ایجاد اشتغال منجر شود بلکه تسهیلات یک مشوق در کنار سایر اقدامات است و بسیج سازندگی به هیچ عنوان رویکرد تصدی گری ندارد و تنها هدف تسهیل گری و حمایت از افراد ضعیف است.

کد خبر 1137838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha