بانک‌ها برای ارائه تسهیلات مسکن مایل نیستند

رهبر با اشاره به اینکه بانک‌ها برای ارائه تسهیلات مسکن مایل نیستند، گفت: مسئله تامین مالی برای مسکن از گذشته حرف و حدیث‌های زیادی داشته و تورم زا بودن یا پشتوانه مالی آن مطرح است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، ایرج رهبر، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن شب گذشته (شنبه 25 دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با موضوع تامین مالی نهضت ملی مسکن گفت: مسئله تامین مالی برای مسکن از گذشته حرف و حدیث‌های زیادی داشته و تورم زا بودن یا پشتوانه مالی آن مطرح است.

 

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس جدید بر این مسئله اشراف داشتند و تلاش کردند بر اساس طرح نهضت ملی مسکن این مشکل را قانونی حل کنند، گفت: ایجاد صندوق و فروش تملیکات دولتی در این طرح مد نظر بود.

 

رهبر با بیان اینکه بانک‌ها با هدف گردش پولی؛ تسهیلات به کار‌های خدماتی می‌دهند و در این میان مسکن جایی ندارد، گفت: قانون بانک‌ها را مکلف کرده است درصد تسهیلات را در بخش مسکن زیاد کنند.

 

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن با بیان اینکه بانک‌ها مکلف هستند که ۲۰ درصد از میزان تسهیلات کل کشور را به بخش مسکن تخصیص دهند، افزود: میزان بازپرداخت این تسهیلات بلند مدت و نرخ سود آن هم دستوری و ۱۸ درصد است که با این وجود بانک‌ها باز هم تمایلی به پرداخت تسهیلات ندارند. بانک‌ها درباره تسهیلات طولانی مدت نگرانی دارند.

کد خبر 1137924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha