طولانی بودن مدت بازپرداخت علل اکراه بانک ها در ارائه تسهیلات مسکن

اشعری با اشاره به اکراه بانک ها در ارائه تسهیلات مسکن گفت: طولانی بودن مدت بازپرداخت علل اکراه بانک ها در ارائه تسهیلات مسکن است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهدی اشعری، کارشناس مسکن شب گذشته (شنبه 25 دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با موضوع تامین مالی نهضت ملی مسکن گفت: تسهیلات مسکن در همه جای دنیا رواج دارد و همه بانک‌ها مشتاقند که این تسهیلات را ارائه دهند، اما در ایران بانک‌ها با اکراه این کار را انجام می‌دهند و این باید آسیب شناسی شود.

 

اشعری با اشاره به اینکه طولانی بودن مدت بازپرداخت تسهیلات مسکن باعث شده تا بانک‌ها وام مسکن ندهند، گفت: راه حل بازار رهن مسکن است که بانک بر اساس این می‌تواند تسهیلات را هر زمان که بخواهد در بازار نقد کند. با توجه به رهن ثانویه بودن این در جامعه ما شدنی نیست و ما نداریم.

 

وی با بیان اینکه اقساط ثابت یکی دیگر از مشکلات این حوزه است، گفت: قسط سال‌های بعدی تسهیلات، با توجه به تورم، عدد قابل ذکری نیست.

 

اشعری با اشاره به اینکه بانک‌ها در ارائه تسهیلات طولانی مدت با نوسانات اقتصادی تورمی نگرانی دارند و متضرر می‌شوند، گفت: راه حل تسهیلات با نرخ متفاوت است.

کد خبر 1137929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha