رؤیایی که زود تعبیر شد/ افتخار مادریِ چهار شهید در رکاب امام حسین تنها برای حضرت ام البنین است

امام جمعه رفسنجان با اشاره به رؤیای حضرت ام البنین قبل از ازدواج با حضرت علی علیه السلام گفت: در بین غیرمعصومین چنین افتخاری برای کسی نیست که مادر چهار شهید در رکاب امام حسین علیه السلام باشد همچنین همسر شهید، آن هم شهیدی چون علی بن ابیطالب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، حجت الاسلام اصغر عسکری، در مراسم شب وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها در مسجد الزهرا گفت: در بین غیرمعصومین چنین افتخاری برای کسی نیست که مادر چهار شهید در رکاب امام حسین علیه السلام باشد همچنین همسر شهید، آن هم شهیدی چون علی بن ابیطالب باشد.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان با اشاره به تحقیق تاریخی که در حال انجام آن است؛ افزود: شبی که فردای آن حضرت علی علیه السلام به خواستگاری حضرت ام البنین فرستاد، آن بانو خوابی دید.

 

 

 

وی اظهار کرد: ایشان خواب دیده بود در باغی خرم و سرسبز و نهرهای آب جاری که آسمان هم صاف و درخشان بوده، در کمال ناباوری دیدم ماه از آسمان پایین آمد و در دامن من قرار گرفت و سه ستاره نیز پشت آن پیایی آن آمدند.

 

 

 

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه نامگذاری «قمر بنی هاشم» ریشه در همین خواب دارد؛ تصریح کرد: از جمله کسانی که در تربیت فرزند بسیار موفق بود حضرت ام البنین است؛ وقتی حضرت امیر به شهادت رسید، یک پسر یک ساله، سه ساله، پنج ساله و ابوالفضل ۱۳ ساله را داشت.

 

 

 

وی افزود: اولین پسر شهید ام البنین در کربلا، عبدالله است که هنگام شهادت در کربلا ۲۵ ساله بود؛ دوم، عثمان به شهادت رسید که ۲۳ ساله بود، جعفر ۲۱ ساله و ابوالفضل علیه السلام که کربلا ۳۴ ساله بود.

 

 

 

حجت الاسلام عسکری با اشاره به نسب حضرت ام البنین که از اشرف قبایل عرب است؛ افزود: پدر ایشان آنقدر جنگاور بوده که به او می گفتند کسی که با سرنیزه ها در جنگ بازی می کند و در توانایی و کارایی جنگی به تنهایی یک لشکر بوده است.

 

 

 

وی با اشاره به وصیت حضرت زهرا سلام الله علیها، گفت: امام علی علیه السلام به برادرش عقیل فرمود، خانمی را برایم خواستگاری کن که پهلوانان عرب را به دنیا بیاورد که او بلافاصله گفت فاطمه کلابیه(حضرت ام البنین).

 

 

امام جمعه رفسنجان در پایان بار دیگر با اشاره به رؤیای حضرت ام البنین در شب قبل از خواستگاری حضرت علی از ایشان، اظهار کرد: در آن خواب دو بیت شعر نیز برای حضرت ام البنین خوانده بودند که « مژده باد تو را به نور سیادت و بزرگی و ماه و سه ستاره، پدر آنها سید همه انسان ها است بعد از پیامبر آنگونه که در خبر آمده است» مادر به زودی با مرد جلیل القدری که مجد و عظمت فراوانی دارد ازدواج خواهی کرد.

 

 

کد خبر 1137947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha