ام البنین معرفت بالایی نسبت به جایگاه اهل بیت (ع) داشت

حجت الاسلام صاحبقرانی گفت: معرفت بالا نسبت به جایگاه اهل بیت رسول الله علیهم السلام و ترجیح نظر ایشان بر نظر خویش، شجاعت، بصیرت و آگاهی، صبر و بردباری را می توان از ویژگی های بارز این بانوی بزرگ عنوان کرد.

حجت‌الاسلام «هادی صاحبقرانی گلستانی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد، در خصوص ویژگی های حضرت ام البنین علیها سلام بیان کرد: معرفت بالا نسبت به جایگاه اهل بیت رسول الله علیهم السلام و ترجیح نظر ایشان بر نظر خویش، شجاعت، بصیرت و آگاهی، صبر و بردباری از ویژگی های بارز این بانوی بزرگ است که باید در جامعه تبیین شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه امام علی علیه السلام به عقیل فرمودند : همسری برای من انتخاب کن که از نسل دلیر مردان باشد تا با او ازدواج کنم و او برایم پسری شجاع و سوارکار به دنیا بیاورد؛ افزود: یکی از تعاریف رشادت این است که خیلی مقاوم ،حلیم و صبور باشد و در موارد مشکلات و مصائب تامل بالایی داشته باشد بعد از واقع کربلا حضرت ام‌البنین(س) با توجه به اینکه چهار فرزندشان در کربلا به شهادت رسیدند، با آن رشادتی که داشتند نه تنها این خبر را تحمل کردند بلکه این مصیبت را در برابر مصیبت امام حسین (ع) کوچک می‌دیدند.

 

وی با اشاره به احترام فوق العاده حضرت ام البنین نسبت به فرزندان حضرت فاطمه (س) ؛ گفت: به قدری نسبت به جایگاه فاطمه (س) معرفت داشتند که خود را کنیز آنها معرفی کردند و به فرزندان خود نیز آموختند که خود را غلام ایشان بدانند.

 

حجت الاسلام صاحبقرانی تصریح کرد: تربیت فرزندانی با معرفت و با بصیرت در راه دفاع از عقاید دینی و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می تواند الگویی برای مادران ما باشد.

 

وی بیان کرد: توسل به ایشان با ایجاد ارتباط قلبی به جایگاه والای ایشان در محضر پروردگار متعال برای ما حاصل می شود و اینکه ایشان مادر جوانمردان بزرگی همچون اباالفضل العباس علیه السلام و همسر مولای متقیان امیر المومنین علی علیه السلام هستند.

کد خبر 1137952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha