مومنان ولایت تکوینی رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) را پذیرفته‌اند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه خدای متعال به انسان مومن سکینه و آرامش اعطا می‌کند، گفت: در واقع او ولایت تکوینی رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) را پذیرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در کلاس درس اخلاق در مسجد جامع ازگل به سخنرانی پرداخته و در خصوص شرح صدر گفت: خداوند متعال اگر بخواهد انسانی را هدایت کند ابتدا به او شرح صدر و نور دین عطا می کند. اما انسانی که گرفتار در تاریکی و ظلمات شده؛ پذیرش امر حق و عبادت الهی در وجودش با تنگنا و سختی همراه است.

 

تولیت حوزه علمیه امام خمینی (ره) با استناد به سوره مبارکه نحل، بیان کرد: افرادی که بعد از ایمان به حق تعالی دچار کفر می شوند آرامش قلب خود را از دست می دهند. همچنین اگر مومنی در بند کفار اسیر شود به خاطر شکنجه و حفاظت از جانش می تواند برخلاف خواسته باطنی اش سخنی مطابق با خواسته کفار را بر زبان جاری کند؛ زیرا خداوند متعال درباره ایمان و باورش مطمئن است.

 

امام جمعه موقت تهران در خصوص تعبیر سکینه ادامه داد: اگر فردی به خداوند عالم ایمان داشته باشد خدای متعال به او سکینه و آرامش اعطا می کند. در واقع فرد مومن ولایت تکوینی رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) را پذیرفته است.

 

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به انفاق و صدقه اظهار داشت: مومن با انفاق و صدقه می تواند مال حرام را از خود دور کند؛ زیرا مال آلوده ایمان را مخدوش می کند. حتی یک لقمه مال حرام می تواند مدتها فیض نماز شب را از انسان بگیرد. در واقع مبنای رفعت (بلند مرتبه شدن) خالص بودن قلب و ایمان پاک است. در غیر اینصورت نفاق و دودلی ایجاد می شود.

 

وی در خصوص افراد مومن ادامه داد: این جهان مکانی برای امتحان الهی است. افرادی که به خداوند متعال و رسول اکرم (ص) ایمان آورده اند در امتحانات الهی دچار تردید، کفر و غیره نمی شوند؛ چراکه مومن از مواضع ایمانی و انقلابی خود تغییر موضع نمی دهد. از مال و جانش در راه خداوند متعال هزینه می کند.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: انسانی که نور الهی در آنها کمرنگ یا از بین رفته است به سمت خوراک های از جنس جهنمی که شامل کفر، فساد، نفاق، حرام خواری و غیره می رود. در واقع آنها با انجام دادن گناه دچار ترس و اضطراب می شوند اما به راه گناه آلود خود ادامه می دهند.

 

استاد اخلاق ادامه داد: انسانی که به خداوند عالم کفر پیدا می کند روح و جانش دچار بیماری می شود. پذیرش حق برایش سخت و دشوار شده و نسبت به خداوند عالم، پیامبران الهی، توحید، معرفت و غیره منحرف شده و ترک شریعت می کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان با انجام دادن گناه، تعلقات غیر الهی و رذایل اخلاقی از خداوند متعال و رسول خدا (ص) و اهل‌بیت (ع) فاصله می گیرد. در واقع فردی که در قبول باطل آمادگی دارد هر شایعه و تهمتی را بر علیه هر چهره انقلابی و ولی خدا سریع قبول می کند و برای پذیرش کرامت اولیای الهی و توحید دچار تردید می شود.

کد خبر 1137959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha