برنامه های دهه فجر با محوریت مساجد اجرا می شود

به گفته حجت الاسلام یارمحمدی، شایسته است که در این ایام نقش رهبری امام (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و خاطرات و اقدامات گروه‌های مختلف با محوریت مساجد برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با اشاره به اهمیت مساجد از صدر اسلام و نقش محوری آن در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: همان‌گونه که مساجد در صدر اسلام مرکز تصمیم‌گیری مسلمانان بودند، در پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش محوری و تعیین‌کننده‌ای ایفا کردند.

 

حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی افزود: شایسته است که در این ایام نقش رهبری امام (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و خاطرات و اقدامات گروه‌های مختلف با محوریت مساجد برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

 

وی اضافه کرد: در طول 43 سال گذشته از انقلاب اسلامی، ایران دستاوردهای نظامی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و صنعتی متعددی داشته و در نتیجه باید از ظرفیت اندیشمندان و پیشکسوتان در تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی در دهه گذشته برای نسل‌های آینده استفاده کرد و در راستای روشنگری برای آنان گام برداریم.

 

این مسئول با تاکید بر نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در ایام الله دهه فجر باید جانفشانی و بصیرت مردم در مساجد و محلات بازگو شود.

 

یارمحمدی یادآور شد: با نگاه موشکافانه و دقیق به روند شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی از خرداد سال 42 تا 22 بهمن 57 می توان دریافت که مساجد یکی از پایگاه های اثرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می روند.

 

وی خاطرنشان کرد: در دوران شکل گیری انقلاب، مساجد به عنوان پایگاه های دینی و معرفتی سرآغاز حرکات بزرگ و برکات ماندگاری هستند که جوانان برای شنیدن سخنان روحانیون، این پایگاه ها را پرمی کردند و روحانیون برای روشنگری افکار عمومی آنجا را انتخاب می کردند، مساجد به محلی برای افشاگری زمامداران فاسد و خودفروخته طاغوت تبدیل شده بود.

 

این مقام مسوول با اشاره به اینکه مساجد سهم مهمی در انقلاب دارند، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس هم مساجد نقش آفرینی کردند.

 

به گفته مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان، امسال نیز همزمان با دهه فجر برنامه های متعدد فرهنگی و هنری پیش بینی شده است.

 

 

کد خبر 1137985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha