مسئولیت‌ها میدان آزمایش مردان بزرگ/ پیروزی با عمل به اصول انقلاب محقق می شود

آیت الله عبادی با بیان اینکه مسئولیت‌ها میدان آزمایش مردان بزرگ است، گفت: سیاست اصلی انقلاب اجرای عدالت و حفظ همه شرایط است و سازمان ها و اشخاصی که نسبت به این سیاست پایبند باشند زیرساخت ها رشد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (۲۶ دی) در دیدار با مدیرکل جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: در بحث هدایت و ضلالت و بحث امنیت در زندگی که یکی از آنها هم مسئله تغذیه است، اینها می شد به گونه ای آفریده شوند که نیازی به این همه عامل و دستگاه نباشد «وَلَوْ شَاءَ لَهَدَاكُمْ أَجْمَعِينَ؛ و اگر خدا می‌خواست (بدون آزمایش بلکه به جبر) شما را همگی به راه هدایت (و جنّت) می‌کشید(لیکن این خلاف مصلحت و نظام الهی است).»

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: انسان به گونه ای آفریده شده که خودش باید بر اساس علم عمل کند و خداوند هرچه مورد نیاز انسان است آفریده اما در راه هدایت و مسئولیت پذیری در اداره زندگی بر اساس عدل که یک قانون است و همه هستی را فرا گرفته، تو باید با اراده اجرا کنی و این باارزش است و نمره دارد؛ اما درختی که به صورت غیراداری رشد می کند که نمره ندارد.

 

وی بیان کرد: مسئولیت‌ها میدان آزمایش مردان بزرگ است و هر کسی نمره می‌گیرد و می رود و همین عبرت برای انسان کافی است که در تاریخ ببیند اقوام گذشته چگونه و به چه دلیل نمره گرفتند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه هر جایی امانت نیروی انسانی، نیروی علمی و طبیعی است با حفظ مسائل امانی باید حداکثر استفاده از آنها را ایجاد کنیم و بسیار کار ارزشمندی است، عنوان کرد: همه عبادات مقدس است اما بالاتر از همه انجام وظیفه است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه استعدادهای طبیعی و انسانی را باید با علم به فعلیت نهایی رساند، افزود: متاسفانه بسیاری از مسائل به دلایلی مانع راه ما بوده که آن مانع در واقع مسائل نفسانی است که انسان را از انجام کار اصلی باز می دارد.

 

وی ادامه داد: هرگاهی بر اساس حفظ امانت الهی که امانت خون شهدا و آرمان دینی ماست، در جهت انجام آن سرمایه گذاری کنیم و فقط به چیزی بیندیشیم که ما را به این آرمان ها نزدیک کند در هر جایی و هر ارگان و شخصی که رعایت این امانت کرده و از خود گذشته است موفق بوده است اما کسانی که دنبال جنبه های شخصی و جناحی و سوءاستفاده رفتند، هم خود شکست خوردند همه جامعه را منجر به شکست کردند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه سیاست انقلاب که در قانونی اساسی ما مشخص است و باقی مصوبات در این راستا هم نباید تغییر می کرد، گفت: چرا هر رئیس جمهور تز شخصی و حزبی خود را آورد لذا آنچه مایه عقب ماندگی و شکست شده همین امر بوده است که آثار سوء آن پیداست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سیاست اصلی انقلاب اجرای عدالت و حفظ همه شرایط است، ادامه داد: سازمان ها و اشخاصی که نسبت به این سیاست پایبند باشند زیرساخت ها رشد می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه امروز شرایطی پیش آمده که مجلس، دولت و قوه قضاییه انقلابی داریم، افزود: مسئله نظارتی اهمیت بسیاری دارد و کشور آسیب زیادی از برخی بی نظارتی ها دیده است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه بعد از ۱۴۰۰ سال سیستم اسلامی آمده اما شرط آن پیاده سازی است، گفت: امیدواریم در گام دوم انقلاب دیگر به مسائلی که عامل شکست بوده، برنگردیم و منافع دنیا و آخرت مردم را درنظر بگیریم و تجهیزات را به سمت اجرای قانون و عدل سوق دهیم.

 

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: بر اصول انقلاب کار کنیم و این تجربه ما باشد که هر جایی بر اصول انقلاب عمل کردیم پیروز بودیم و هرجایی دنبال دیگران رفتیم آسیب و شکست و آبروریزی داشته ایم.

 

 

کد خبر 1138049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha