توجه هرچه بیشتر به هنر وهنرمند از دستاوردهای فهماست

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه توجه به حوزه هنر و هنرمند از نقاط قوت سومین رویداد ملی فهماست، گفت: توجه به حوزه هنر باعث شده است توجه بیشتر مسئولان به سمت نوجوانان و جوانان معطوف شود.

حجت الاسلام « محمد خادمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌های اهل بیت(ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی و استفاده از ابزارها و زبان‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی از رسالت ‌های اصلی کانون ‌های مساجد است.

 

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می‌توانند به خوبی در مقابل شبه‌ها و هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری متوسلین امام حسن مجتبی (ع)  خاطرنشان کرد: ترکیب فرهنگ و هنر در کانون‌ها حائز اهمیت است، فرهنگ سبب عمق بخشیدن به فعالیت‌ها و هنر سبب جذابیت و اثرگذاری می‌شود، ترکیب این دو ویژگی سبب تمایز فعالیت‌های کانون‌ها در مساجد شده است.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی فهما، افزود: فهما فرصتی برای ارزیابی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد و ایجاد بستری برای رقابت سازنده بین کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی با بیان اینکه در مجموع می توان نقش فهما را مثبت ارزیابی کرد افزود: از جمله تغییر یا توسعه ای که  در دید افق دید مسئولین کانون و مسجد در نوع نگاه به مساله هنر و هنر مند اشاره داشت.

 

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: بها دادن به کارهای  گروهی هنری همچون تائتر، سرود و...توجه هرچه بیشتر به هنر و هنرمندان پیرامون فهما را به ارمغان داشته است.

 

وی با بیان اینکه توجه به هنر و هنرمند از نقاط قوت سومین رویداد ملی فهاست، خاطرنشان کرد: توجه به حوزه هنر و هنرمندان باعث شده است توجه بیشتر مسئولان را به سوی نوجوانان و جوانان و فعالیت های هنری آنان معطوف سازد.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به نقش فعالیت های فرهنگی و هنری در جذب اقشار مختلف بویژه نسل جوان ونوجوان به مساجد، افزود: باید از این ظرفیت ها برای ترویج و نهادینه سازی ارزش ها و احیای کارکردهای مسجد محور بهره گرفته شود.

 

توجه هرچه بیشتر به مناسبت های ملی ومذهبی در رویداد ملی فهما ضروری است

 

مدیرکانون فرهنگی هنری متوسلین امام حسن مجتبی (ع) با تاکید بر ضرورت توجه به بخش های مختلف چون مناسبت های ملی و مذهبی در کانون های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد:  در رویداد ملی فهما برای ارزیابی کانون ها بایستی به جایگاه، مناسبت های ملی و مذهبی بیشتر ارج نهد.

 

وی تصریح کرد: علاوه بر اهمیت این مناسبت ها فعالیت های بسیار زیاد کانون ها در این راستا با عدم ثبت در سامانه، باعث دلسردی فعالین کانون های مساجد در این حوزه می شود.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به بخش های دیگر رویداد ملی فهما، افزود: همچنین لازم است در حوزه برنامه های اوقاف فراغت ودر دسترس بودن مداوم در طول سال برای ثبت فعالیت ها تدبیری اندیشیده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: امتیاز کانون فرهنگی هنری در سومین رویداد ملی فهما 10 هزار و 990 بوده است و بیشترین آثار در حوزه هنری تجسمی و همچنین کسب و کار فرهنگی اخذ شده است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری متوسلین به امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه کانون متوسلین امام حسن(ع) در سال 95 تاسیس شده است، ادامه داد:  این کانون فرهنگ هنری مسجد بیش از 114 عضو فعال دارد.

 

درسومین رویداد ملی فهما با رصد و پالایش مستمر و منظم، جریان حرکت و فعالیت کانون ها ارزیابی و امتیاز دهی می شود  و با لحاظ محدودیت ها، اقتضائات جغرافیایی و ظرفیت های محلی کانون هایی فرهنگی هنری مساجد و استان ها رتبه بندی شده و پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی(پایتخت فهما) معرفی می شود.

 

فعالیت ها  و آثار ثبت شده در دو سطح استانی و ملی ارزیابی می شود و کانون های برتر بر اساس مجموع امتیاز کسب  شده  و کیفیت فعالیت میدانی خود در رواق های 12 گانه رتبه بندی شده و در هر رواق کانون برتر استان به شرط کسب حداقل امتیاز مورد نیاز به مرحله داوری نهایی راه پیدا خواهد کرد.

 

سومین رویداد ملی فهما در 12 رواق برگزار شده است، که ارزیابی ها آثار کانون های مساجد از 14 دی ماه سال جاری آغاز  و تا 30 دی ماه ادامه خواهد داشت  و نتایج نهایی تا 22 بهمن ماه همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران  اعلام می شود.

کد خبر 1138086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha