مخابرات یک نیروی ثابت برای شهرک های صنعتی فارس بگذارد

رازقی گفت: تعمیرات سامانه‌های مخابراتی شهرک های صنعتی فارس باید رصد بیشتری می شد اما در بخش قدیمی شهرک صنعتی اقداماتی موقت انجام شده و یکی از مطالبات صنعتگران فارس این است که مخابرات یک نیروی ثابت برای شهرک صنعتی بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی»، امروز (یکشنبه 26 دی) در جلسه کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس گفت: در قانون تاسیس شرکت شهرک های صنعتی که سال 62 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده به خوبی مسایل لحاظ شده و بر ایجاد امکانات زیربنایی لازم برای متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی با متولی واحد تا سرمایه گذار تاکید شده است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: در این قانون شرکت شهرک های صنعتی به مکان یابی و جانمایی صنایع مناسب با موقعیت مطلوب برای تسهیل دسترسی به بزرگراه ها، راه آهن، آب، برق فشار قوی، گاز، مخابرات و با امکانات جمع آوری فاضلاب صنعتی، ایجاد فضای سبز و دیگر نیازمندی‌ های اولیه صنعتگران مکلف شده اند.

وی اضافه کرد: 39 شهرک صنعتی، 23 ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در استان فارس وجود دارد و شرکت شهرک های صنعتی یک شرکت صدرصد دولتی است و در اجرای قوانین مربوط به این شهرک ها برخی از حقوق و منافع صنعتگران مستقر در این شهرک ها تامین نمی شود که از دلایل عمده آن عدم اجرای صحیح قوانین و یا اختلافات دستگاه های دولتی است که ضرر و زیان آن متوجه بخش خصوصی می شود.

رازقی تاکید کرد: دسترسی به آب، صفر، عدم دسترسی به برق در یک شهرک، عدم دسترسی به گاز در 19 شهرک، عدم دسترسی به تلفن ثابت در یک شهرک، عدم اتصال به اینترنت از طریق Dialup  در 56 شهرک و عدم اتصال به اینترنت از طریق فیبر نوری در 39 شهرک صنعتی فارس اعلام شده است و وضعیت سیستم مخابرات تمام شهرک های صنعتی استان مناسب نیست و در این بخش مشکلات جدی وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی شهرک های صنعتی فارس و کشور نیاز جدی اصلاح اساسنامه شرکت های خدماتی است زیرا در این اساسنامه موارد قابل ابهامی وجود دارد که به گلوگاه هایی تبدیل شده که مانع فعالیت بخش خصوصی شده و نظارت و تصدی گری بخش دولتی را کماکان در شرکت هایی که سهامی خاص هستند و بایستی تابع قانون تجارت باشند ادامه می دهد.

رازقی اضافه کرد: رفع مشکلات ساختاری و زیربنایی شهرک ها و نواحی صنعتی استان، مشکل تصفیه خانه و سیستم فاضلاب این شهرک ها و نواحی صنعتی، مشکلات مرتبط با شبکه آب، نبود ساختمان اداری، آتش نشانی، اورژانس و خدماتی، مشکلات ارتباطی و مخابراتی و ... باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی مخابرات را معضل اصلی واحدهای صنعتی دانست و بیان کرد: بر اساس دستورالعمل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بنا بود که تعمیرات سامانه‌های مخابراتی رصد بیشتری شود اما در بخش قدیمی شهرک صنعتی اقداماتی موقت انجام شده که مشکل با هر بارندگی دوباره شروع می ‌شود و یکی از مطالبات صنعتگران فارس این است که مخابرات یک نیروی ثابت برای شهرک صنعتی بگذارد.

رازقی تصریح کرد: شرکت شهرک ‌های صنعتی از واحدهای مستقر در فاز یک 15 سال پیش برای هر خط 500 هزار تومان پول گرفته است و اکنون وقتی خرابی تلفن را مطرح می ‌کنیم، گفته می شود که کابل مسی است و برای تبدیل به فیبر نوری مطالبه پول می کنند.

کد خبر 1138094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha