مادران و همسران شهدا، ایثار و فداکاری را از حضرت ام‌البنین (س) الگو گرفتند

حسنوند گفت: مادران و همسران شهدا، رسالت مادری و همسری خود را از حضرت زهرا (س)، ایثار و فداکاری را از حضرت ام‌البنین (س) و صبر و استقامت را از حضرت زینب کبری (س) الگو گرفتند تا نمونه‌ای بارز از زن، مادر و همسر اسلامی و انقلابی باشند.

«فریدون حسنوند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و گرامیداشت روز تکریم از مادران و همسران شهدا اظهار کرد: شهدا، پاکبازانی هستند که برای حفظ و حراست از کيان ایران، اسلام و انقلاب از تمام هستی خود گذشتند و شهادت را پلی برای رسيدن به معبود برگزيده و برای عبور از اين گذرگاه، ارزشمندترین گوهر وجود خود را فدا کردند و در تاريخ جاوادنه شدند.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افزود: شهدا خون خود را به جوهری مقدس و پاک ناشدنی بدل کرده تا از ترکیب زیباترین واژه‌های هستی، ایثار، ایمان و عشق قصیده‌ای ماندگار در دیوان هستی بسرایند و از کالبد انسانی به مقام قرب الهی برسند.

 

وی اضافه کرد: شهدا بی‌شک در دامان پاک مادرانی پارسا، با ایمان، ایثارگر، مجاهد و وارسته پرورش یافتند که با تأسی از حضرت ام‌البنین (س) عزیزترین ثروت زندگی خود را در راه خدا، امام زمان (عج) و ولی امر خود فدا کردند.

 

حسنوند اذعان کرد: شهدا از حضور همسرانی متدین، سالک و فاطمی بهره‌مند بودند که داغ جانسوز عزیزشان را برای دفاع از حریم ولایت و امامت، استقلال کشور و سربلندی و امنیت ملت به جان خریدند.

 

وی تصریح کرد: تاریخ اسلام و انقلاب متبرک به حضور مادران و همسرانی است که با بردباری، ایثار و ایمان راسخ به اسطوره های بی‌بدیل در کشاکش زمان بدل شدند.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مادران و همسران شهدا، رسالت مادری و همسری خود را از حضرت زهرا (س)، ایثار و فداکاری را از حضرت ام‌البنین (س) و صبر و استقامت را از حضرت زینب کبری (س) الگو گرفتند تا نمونه‌ای بارز از زن، مادر و همسر اسلامی و انقلابی باشند.

 

کد خبر 1138112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha