ثبت کرمان به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام مطالبه عمومی است

استاندار کرمان درخواست کرد: این موضوع در دستور کار شورای فرهنگ عمومی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته و در تقویم کشور لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، یکشنبه(26 دی) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بر لزوم آسیب شناسی در زمینه ساختارهای فرهنگی کشور از جمله ساختار شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد.

 

 

استاندار کرمان فرهنگ را مقوله چند وجهی و مورد تهدیدِ ناپیدا که تأثیر آن دراز مدت هم هست، عنوان و بیان کرد: کار فرهنگی محل تقابل دیدگاه ها است آن هم در جمهوری اسلامی با مؤلفه های خاص و هجمه ای که به این مقوله و ساختارها می شود.

 

 

 

وی با طرح این پرسش که ساختارها و ابزار موجود چقدر توازن و تقابل دارد و ما چقدر آمادگی تقابل با هجمه ها را داریم؟ اظهار کرد: این که ابزارهای تقابل ما و آن ابزارهایی که برای کم ارزش جلوه دادن فرهنگ ما می شود چه هست؟ باید مورد توجه باشد.

 

 

زینی وند در ادامه سخنانش به موضوع ضرورت تصویب کرمان به عنوان پایتخت مقاومت اسلامی تصریح کرد: این موضوع کاملاً بُعد فرهنگی و تأثیرگذار دارد و مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان هست زیرا این استان هم زادگاه شهید سلیمانی است و هم ایشان محور مقاومت، سیدالشهدای مقاومت و هم مزار ایشان اینجا است ضمن اینکه این مسئله مطالبه عمومی است.

 

 

 

وی تأکید کرد: درخواست داریم این موضوع در دستور کار شورای فرهنگ عمومی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مصوب و در تقویم کشور لحاظ شود و ابعاد فرهنگی مکتب شهید سلیمانی را که نسل جوان می تواند با آن ارتباط بگیرد در دستور کار شورای فرهنگ عمومی دست کم نگیریم.

کد خبر 1138147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha