اجلاس استانی نماز در قزوین برگزار می شود

حجت الاسلام موسوی گفت: اجلاس استانی نماز اسفند ماه در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید قریش موسوی» در جلسه ستاد اقامه نماز که امروز (یکشنبه ۲۶ دی) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: از تمامی ظرفیت های استان باید در حوزه نماز استفاده شود و مقام معظم رهبری فرمودند برای نماز برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشید.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین ادامه داد: موضوع جلسه امروز در خصوص برگزاری اجلاس استانی نماز است و ۶ سال این اجلاس را داشتیم و امیدواریم امسال هم این اجلاس با عنایت خداوند متعال و با توسل به اهل بیت (ع) و کمک دستگاه ها های اجرایی به خوبی برگزار شود.

 

وی عنوان کرد: منظور از اجلاس فقط برنامه ای نیست که در یک روز برگزار می شود، بلکه در تمامی مدارس یک جلسه نماز برگزار شده و در تمامی شهرستان ها هم اجلاس شهرستانی برگزار می شود و نشست های دانش آموزی قبل از شیوع کرونا برگزار می شد و امسال هم در نظر داریم در صورتی که شرایط مهیا باشد و کرونا اجازه دهد، این جلسات را داشته باشیم زیرا پیوند خانه، مسجد و مدرسه مورد توجه است.

 

حجت الاسلام موسوی اعلام کرد: همه مدارس شورای دبیران و معلمان جلسه ای برای نماز گرفته و برای این مهم چاره جویی کنند و در مساجد در ایامی که اجلاس را داریم باید برنامه برگزار شده و فضای استان نمازی باشد تا قدمی به جایگاه نماز که ستون و پرچم دین است نزدیک شویم.

 

وی تأکید کرد: باید سه مرکز خانواده، مدرسه و مسجد پیوند داده و از جمع حاضر استدعا داریم در این حوزه اهتمام داشته و کار جهادی انجام دهند تا چراغ نماز را در همه خانه ها و سپس در همه دل ها روشن کنیم.

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین خاطر نشان کرد: لازم است اعتباری برای بحث برگزاری اجلاس نماز اختصاص داده شود و مطالبه ماست در فرهنگسراهای شهرداری بحث نماز مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: تصحیح قرائت نماز برنامه دیگری است که  وظیفه ماست در این خصوص کاری انجام دهیم و ان شاالله طرح تصحیح قرائت نماز را در قزوین اجرایی کنیم.

 

در ادامه مدیرکل امور ورزش و جوانان استان قزوین اظهار کرد: ۱۵ مسجد به اقلام ورزشی مجهر کردیم و آمادگی داریم این برنامه را ادامه دهیم.

 

عباس علایی یادآور شد: پیشنهاد ماست و این آمادگی را داریم که در اجلاسیه بخشی از کار توسط سازمان های مردم نهاد رقم خورده و بخشی از کار مردمی برگزار شود.

 

کد خبر 1138155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha