پیگیری ازدواج دانشجویی در اولویت دانشگاه های فارس قرار بگیرد

ایمانیه گفت: پیگیری ازدواج دانشجویی در دانشگاه های فارس باید در اولویت قرار بگیرد و تشویق و تسهیل ازدواج به صورت جدی در دستور کار آنها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، امروز (یکشنبه 26 دی) در جلسه روسای دانشگاه های استان فارس گفت: پیگیری ازدواج دانشجویی در دانشگاه های فارس باید در اولویت قرار بگیرد و تشویق و تسهیل ازدواج به صورت جدی در دستور کار آنها باشد.

استاندار فارس افزود: معاونت فرهنگی یا دانشجویی دانشگاه ها باید مباحث سخت افزاری ترویج ازدواج را پیگیری کنند و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان نیز مباحث نرم افزاری را دنبال و برنامه ریزی کنند.

وی اضافه کرد: دانشگاه های استان در خصوص مسکن، وام مسکن و تشویق خیران برای حضور در عرصه ترویج ازدواج باید تلاش کنند و تشویق به ازدواج و ترجیح متاهلین در تمام فرایندهای دانشگاهی باید لحاظ شود.

وی اعلام کرد: امکان ثبت نام دانشجویان مجرد در طرح جهش تولید مسکن به شرط تاهل در زمان تحویل ممکن شده و تسهیلات مختلفی که برای ازدواج دانشجویان فراهم شده که باید توسط روابط عمومی های دانشگاه های‌ استان و رسانه ها مورد اطلاع رسانی قرار بگیرد.

استاندار فارس ادامه داد: میزان حمایت بانک های استان از ازدواج جوانان نیز باید بررسی شود و برای ترغیب و تشویق جوانان به ازدواج باید امید به آینده، کارآفرینی و چشم انداز مثبت شغلی برای جوانان تقویت شود.

ایمانیه تاکید کرد: درس آموزش خانواده در دانشگاه‌ها باید با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و با کسب مجوز از مسئولین ذیربط متحول شود.

وی اعلام کرد: مراسم ازدواج دانشجویی مشترک دانشگاه های استان فارس در تابستان سال آینده و با شکوه تمام باید برگزار شود.

کد خبر 1138160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha