بازار «وکیل» شیراز به عنوان حلقه ارتباطی فرهنگ غنی اسلامی باید حفظ شود

عزیزی گفت: برای حفظ بازار «وکیل» شیراز باید تلاش شود زیرا فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، ارتباط بازار و مسجد و دیگر مناسبات فرهنگی در بازارهای سنتی شهر کاملا محسوس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم عزیزی»، امروز (یکشنبه 26 دی) در نشست مشترکی که با هدف حل مشکلات بازار «وکیل» شیراز با مسئولان دستگاه های اجرایی فارس برگزار شد، گفت: برای حفظ بازارهای سنتی شیراز باید تلاش شود زیرا فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، ارتباط بازار و مسجد و دیگر مناسبات فرهنگی در بازارهای سنتی شهر کاملا محسوس است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حفظ بازارهای سنتی حفظ فرهنگ و معماری اصیل کشور است و برای حل مشکلات این بازارها به افزایی همه دستگاه ها نیاز داریم.

وی اضافه کرد: این بازارها نباید مورد کم مهری قرار بگیرند و باید با تداوم داد و ستد در آنها شاهد جریان داشتن زندگی در آنها باشیم که مایه اشتغال و درآمدسازی نیز هست.

در پی این نشست و بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات این بازار، مقرر شد یک تیم مشترک از شهرداری منطقه هشت، میراث فرهنگی فارس، مخابرات، گاز، برق و نمایندگان بازار تشکیل شود و از کانال تاسیساتی مشترک موجود در کف بازار بازدید کنند و موارد نیازمند اصلاح را مشخص کنند و همچنین مقرر شد اداره کل اوقاف فارس نسبت به تامین 50 درصد هزینه سالانه پخت غذا برای فقرا در مسجد «حاج غنی» را تقبل کند.

خاطر نشان می شود در این نشست شهردار منطقه هشت، مدیر برق شیراز، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز و مسئولان شرکت گاز، میراث فرهنگی، اوقاف و امور خیریه فارس و یاوران شورای انقلاب بازار «وکیل» حضور داشتند.

کد خبر 1138194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha