ساخت ۸۷ هزار واحد مسکونی در کردستان نیازمند کار جهادی است

استاندار کردستان برضرورت پایش اصولی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تاکید و اعلام کرد: پایش دقیق افراد متقاضی زمینه‌ساز اجرای موفق این طرح است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جلسه شورای مسکن استان که با حضور فرمانداران شهرستان‌های تابعه برگزار شد، اظهار کرد: ثبت نام در طرح نهضت ملی برای همه افراد جذابیت دارد و ممکن است افرادی نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند که شرایط لازم را نداشته باشند.

 

 

وی عنوان کرد: پایش متقاضیان مهمترین شرط موفقیت این طرح است و باید مکانیسم‌ها به نوعی طراحی و اجرا شود تا نیازمندان واقعی مسکن به صورت‌ صحیح و اصولی پایش و معرفی شوند.

 

 

زارعی کوشا قانون نهضت ملی مسکن را جزو اولویت‌های اصلی دولت برشمرد و گفت: در مدت  زمان چهار سال چهار میلیون واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن ساخته خواهد شد که سهم کردستان از این تعداد ۸۷ هزار واحد است.

 

 

استاندار کردستان تاکید کرد: ساخت ۸۷ هزار واحد مسکونی در کردستان نیازمند عزم جدی و کار جهادی است و همه ادارات و نهادها باید در  این رابطه تعامل و هماهنگی کاملی با مسکن ‌و شهرسازی به عنوان متولی اصلی نهضت ملی مسکن داشته باشند.

 

 

وی بهره‌گیری از تجارب گذشته در ساخت مسکن مهر و طرح ملی مسکن در این دوره را نیز یادآوری کرد و گفت: بخشی از مشکلات مشترک است و لازم نیست مجددا فرآیندهای گذشته را تکرار کرد.

 

 

زارعی کوشا در ادامه بر شناسایی املاک و اراضی مازاد ادارات و دستگاه‌های دولتی در شهرستان‌ها برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن  تاکید کرد و افزود: بعضی از ادارات  و دستگاه‌ها رغبتی به واگذاری املاک تحت مالکیت خود ندارند، بنابراین فرمانداران آن املاک را شناسایی و جهت تصمیم‌گیری نهایی به شورای مسکن استان ارجاع دهند.

 

 

استاندار کردستان همچنین بر اجرای تمامی مصوبات شورای مسکن تاکید کرد و افزود: برای اجرای همه مصوبات باید زمان مشخص در نظر گرفته شود و در فاصله جلسات نیز مصوبات اجرایی و عملیاتی شوند.

 

باز شدن سایت ثبت‌نام مسکن ملی توسط وزارت راه و شهرسازی برای کردستان

 

 

عرفان مرادی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه در مجموع استان مکلف به احداث 87 هزار واحد مسکونی شده است، اظهار کرد: این تعداد واحد مسکونی در قالب 15 هزار واحد بافت فرسوده، 12 هزار و 200 واحد خود مالک و 16 هزار واحد بخش خصوصی است.

 

 

وی از باز شدن سایت ثبت‌نام مسکن ملی توسط وزارت راه و شهرسازی برای کل استان خبر داد و گفت: تا 15 دی ماه سایت ثبت‌نام فقط برای سه شهرستان استان باز بود که از امروز برای کل استان باز شده است.

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: در سه شهرستانی که قبلا سایت باز بود بالغ بر 28 هزار نفر متقاضی در سامانه مسکن ملی ثبت‌نام کردند.

 

 

وی تصریح کرد: ثبت نام مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در تمام شهرستان‌های استان امروز در حال انجام است و موضوع بسیار مهم در این راستا تامین زمین برای متقاضیان است که در برخی از شهرها با مشکل جدی در این خصوص مواجه هستیم.

 

 

مرادی بیان کرد: همزمان با باز شدن سایت طی چند روز اخیر در مجموع 54 هزار نفر در استان در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: از آغاز ثبت‌نام اقدام مسکن ملی تا امروز در مجموع 78 هزار و 593 نفر بوده است و اگر ثبت‌نام بر همین روال جلو برود به بیش از 100 تا 110 هزار متقاضی خواهد رسید و نیاز است یک فکر اساسی در راستای تامین زمین برای احداث مسکن برای این متقاضیان صورت بگیرد.

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: 6 هزار و 500 نفر از ثبت‌نام شدگان طی چند روز اخیر در استان را افراد مجرد تشکیل می‌دهند.

 

 

در این جلسه فرمانداران شهرستان‌های تابعه و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز موانع و مشکلات سد راه نهضت ملی مسکن در استان را به صورت‌ کامل با استاندار کردستان مطرح و تصمیمات مقتضی در این رابطه اتخاذ شد.

کد خبر 1138229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha