مادران و همسران شهدا در انزلی تکریم شدند

مادران و همسران شهدا امروز در مراسمی که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی برگزار شد مورد تکریم قرار گرفتند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شستان از انزلی، در این مراسم همسر شهید«امیر علیزاده» با بیان اینکه خانواده شهدا از دامان مادران متعهد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، گفت: به ندرت شهیدی می توان یافت که مادری مقید نداشته باشد و فرزندش به درجه رفیع شهادت نائل آمده باشد .

وی رفتار شهدا را مرهون تربیت مادران آنها دانست و افزود : پس از مادران، همسران شهدا هستند که تاثیرات زیادی در ادامه مسیر شهدا در راه حق داشته اند .

وی تصریح کرد: همسران شهدا در کنار همسران خود ماندند تا این راه ادامه پیدا کند، اما اگر کسی نتوانست به درجه شهادت برسد به خاطر کم کاری همسرانشان بود که آنها را برای خود می خواستند اما این سعادت و معرفت آن انسان بود که به سوی جنگ (تحمیلی و دفاع از حرم) رفت و در مقام دوم همراهی خانواده اش بوده است .  

همسر شهید علیزاده با استناد به این جمله سردار سلیمانی که شهید اول به مقام شهادت می رسد بعد شهید می شود گفت: مادران شهدا کم از شهادت نداشتند شاید به مرگ طبیعی از دنیا رفته باشند اما بزرگواری و منش آنها کم از شهادت نداشت و اینکه همیشه این مسیر را باز نگهداریم به تربیت ما باز می گردد که چگونه فرزندانمان را تربیت می کنیم .

وی با بیان اینکه نگذاریم غیرت دینی بمیرد خاطر نشان کرد : دشمنان درصدد هستند که غیرت را از مردان و زنان ما بگیرند اما مادر جایگاه بلندی در خانواده دارد و بهترین الگوی ما حضرت فاطمه (س) است که اولین شهید راه ولایت بود و در راه امام زمان خود به شهادت رسید و ما اعتقاداتمان را مدیون نسلی هستیم که ظلم را از زندگی جمع کردند .

گفتنی است، در این مراسم از مادران و همسران شهدای حاضر با اهدا لوح و جوایزی تقدیر شد . شهید امیر علیزاده مداح و ذاکر اهل بیت (ع) بود. بندرانزلی 408 شهید، 11 شهید گمنام ، دو شهید مدافع حرم و یک شهید راه وطن دارد .

کد خبر 1138238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha