پیش‌بینی اعزام ۲۰ هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی راهیان نور

باستان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فروردین‌ ماه سال آینده ۱۰۰ هزار نفر روز یعنی در مجموع ۲۰ هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی راهیان نور اعزام شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «مجتبی باستان» امروز (یکشنبه ۲۶ دی) در حاشیه آئین افتتاحیه آغاز فعالیت اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی که در یادمان شهدای شلمچه برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال اردوی راهیان نور به صورت حضوری، هدفمند و محدودتر اجرا می‌شود اظهار کرد: به این منظور افرادی از بین فعالان دانش‌آموزی، نخبگان علمی و مسئولان تشکل‌ ها انتخاب می‌شوند و در نهایت از هر استان ۲۰۰ نفر به یادمان‌ های شهدای دفاع مقدس کشور اعزام خواهند شد.

 

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور مدت زمان هر اردوی راهیان نور را سه روز و سه شب عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان علاوه بر اینکه روایت منطقه را می شنوند خود نیز راوی هستند، چراکه این‌ها همه از نخبگان دانش آموزی بوده و از طریق گوشی تلفن همراه بهترین روایت‌ها و تصاویر را در کانال ها و گروه‌های دانش‌آموزی و تشکل‌ها منتشر می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه هر استان که قصد اعزام کاروان راهیان نور را داشته باشد می بایست علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مجوزهای لازم را دریافت کند ادامه داد: برای برگزاری اردوی راهیان نور در بستر فضای مجازی نیز همراه این کاروان‌ها گروه فنی فیلم برداری اعزام می‌شود و به صورت مستقیم روایت‌ها را از محل یادمان‌ها در شبکه شاد پخش می‌کنند.

 

باستان اضافه کرد: استان هایی که نمی توانند به این مناطق دانش آموزان را اعرام کنند از این طریق می توانند به صورت زنده از طریق برنامه شاد برای مخاطبین خود روایت های یادمان های شهدا را پخش کنند.

 

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فروردین‌ ماه سال آینده ۱۰۰ هزار نفر روز یعنی مجموعا ۲۰ هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی راهیان نور اعزام شوند.

 

کد خبر 1138243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha