روحیه مادران و همسران شهدا باید در جامعه استمرار پیدا کند

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب گفت: روحیه مادران و همسران شهدا در جنگ تحمیلی و مادران و همسران شهدای مدافع حرم باید تا ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف استمرار پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی طائب» عصر امروز (یکشنبه، 26 دی) در همایش استانی «تکریم مادران و همسران شهدای روحانی» که با حضور خانواده های معظم شهدای روحانی، مسئولان، اساتید، نخبگان و طلاب بسیجی استان قم استان قم در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، عنوان کرد: امروز به نام یکی از گمنام ترین و موفق ترین مادران و همسران شهدا، حضرت ام البنین علیهاالسلام است که چند سال اخیر به تبیین شخصیت این بانوی گرامی پرداخته می‌شود.

 

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار تصریح کرد: حضرت ام البنین علیهاالسلام به دلیل تواضعی که داشت، هرگز نخواست که نامش در کنار حضرت زهرا علیهاالسلام مطرح شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب افزود: نام اصلی حضرت ام البنین علیهاالسلام، فاطمه است، اما ایشان به خاطر اهل بیت علیهم‌السلام نخواستند که با این نام شناخته شوند و اندوه فرزندان حضرت زهرا علیهاالسلام را مشاهده کنند.

 

وی تصریح کرد: حضرت ام البنین علیهاالسلام می خواستند گمنام بمانند، این بانوی بزرگوار همسر شهیدی است که فرزندانی به اسلام تقدیم کرد که شاید بتوان گفت که بخش عظیمی از واقعه کربلا متعلق به فرزند بزرگ ایشان حضرت أباالفضل علیه‌السلام است.

 

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با بیان اینکه حضرت عباس علیه‌السلام تربیت شده مادرشان حضرت ام البنین است، گفت: ظهور و بروز و تبلور حضرت عباس علیه‌السلام تنها مربوط به عاشورا نیست، بلکه فداکاری های حضرت عباس علیه‌السلام درباره امام حسن علیه‌السلام هم بوده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب بیان داشت: حضرت اباالفضل علیه‌السلام در عین حال که برادر امام حسن علیه‌السلام و امام حسین علیه‌السلام هستند، اما به گونه ای تربیت شدند که برادران خود را امام خود می دانند.

 

وی با بیان اینکه حضرت ام البنین علیهاالسلام آیه شریفه «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ» را به خوبی درک کرده بود، یادآور شد: سنت خداوند این است که ما را می آزماید و مبتلا می‌کند و شرایطی ایجاد می‌کند که انسان احساس ترس کند، زمینه ای ایجاد می‌کند که باید دست از مال و جان بردارد. به همین خاطر انسان ها دو گروه می‌شوند، عده ای ابتلای الهی را می بینند و می پذیرند و عده ای هم اعتراض می‌کنند.

 

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با بیان اینکه همه انسان ها وارد ابتلای الهی می‌شوند، عنوان کرد: خداوند متعال پیوست موفقیت در ابتلای الهی را تبیین می‌کند، چنانچه آنها که در مسیر قرار می گیرند و ابتلای الهی را می پذیرند، بشارت داده شدند، مورد رحمت الهی هستند و صلوات خداوند شامل حال آنان می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) از همان ابتدا که مردم را به میدان فراخواند، ابتلای الهی شروع شد و ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین علیه‌السلام از حلقوم حضرت امام بیرون آمد.

 

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: سنگین ترین جنگی که تاریخ به خود دیده، بر جمهوری اسلامی تحمیل شد و مادران شهدا در این هشت سال دفاع مقدس به درستی عمل کردند.

 

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با اشاره به اینکه امروز مردم از سرداران شهید ایران حوایج خود را طلب می‌کنند، اظهار داشت: اگر عاشورا در تاریخ ماندگار شد، به خاطر مادرانی چون حضرت ام البنین علیهاالسلام، مادر وهب یکی از شهدای کربلا و غیره بود و این مسیر باید ادامه پیدا کند و چنین مادرانی در جامعه حضور داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب تصریح کرد: شهدا یک هدف اصلی را دنبال می کردند و آن هدف، یاری امام زمان خود بود؛ چنانچه در کربلا نیز شهدا برای یاری امام زمان خود آمده بودند و بانوان هم آنان را یاری می کردند.

 

وی با اشاره به جایگاه کنونی جمهوری اسلامی ایران در دنیا، یادآور شد: هشت سال دفاع مقدس، حضور جوانان ما در جبهه ها و دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و در نهایت، صبوری مادران شهیدان، کشور ما را به این نقطه رسانده است که دشمن جرئت دست درازی به ایران را ندارد.

 

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار با بیان اینکه روحیه مادران شهدا باید در جامعه ماندگار شود، عنوان کرد: تا زمان ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، مصداق آیه شریفه «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ» هر روز سخت تر می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب تصریح کرد: روحیه مادران و همسران شهدا در جنگ تحمیلی و مادران و همسران شهدای مدافع حرم باید استمرار پیدا کند تا به نقطه ای برسیم که امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ظهور کنند و ندای «انا بقیه الله» در جهان طنین انداز شود.

 

وی یادآور شد: هر زمان حضرت امام می فرمود جبهه را پر کنید، مادران، فرزندان خود را گسیل می داشتند و این روحیه باید در جامعه استمرار پیدا کند.

 

 

کد خبر 1138245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha