از تبدیل شدن دستگاه های فرهنگی به حیاط خلوت نیروهای سیاسی  تا عدم نگاه مشترک مسئولان به  فرهنگ

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه در استان ما متاسفانه رفتار کنشگران سیاسی با دستگاه فرهنگی خوب نیست، گفت: دستگاه های فرهنگی به حیاط خلوت نیروهای سیاسی تبدیل شده و همه انتظار دارند دستگاه های فرهنگی شفاف عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «علیرضا دولت آبادی» امروز (26 دی ماه) در نخستین نشست کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: صحبت های ما در حوزه فرهنگ باید متناسب با گفتمان مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ باشد و بدانیم در شورای عالی انقلاب فرهنگی و در منظومه فرهنگی کشور هر دستگاهی یک رسالت در زمینه فرهنگی دارد که در مسجد نیز به همین شکل است.

 

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه ما در استان کهگیلویه و بویراحمد نتوانستیم این مجموعه ها حتی مسجد را آن چنان که باید به جایگاه خود برسانیم.

 

وی یادآور شد: طبق آمار در شهر یاسوج 20 مسجد وجود دارد که طبق آمار و متوسط کشوری، باید حداقل 150 مسجد در شهر یاسوج داشته باشیم که این به گذشتگان برمی گردد.

 

دولت آبادی اذعان کرد: اداره راه و شهرسازی و مسکن و شهرسازی شاید به وظایف خود خوب عمل نکرده باشند یا اینکه در طرح های عمرانی و اقتصادی پیوست فرهنگی رعایت نمی شود، همچنان که در بحث هدفمندی یارانه ها نیز هیچ گونه پیوست فرهنگی کشور رعایت نشد.

 

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جوانان در مسجد قبا دولت آباد بعد از حضور در مسجد سهمیه مجانی استخر و سالن داشتند ولی امروز اگر 100 نامه ببرید، برای یک ثانیه سالن را به شما نمی دهند. ضمن اینکه برای برگزاری یک همایش به هیچ عنوان فضای فرهنگی دیده نشده است.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه در استان ما متاسفانه رفتار کنشگران سیاسی با دستگاه فرهنگی خوب نیست، تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی به حیاط خلوت نیروهای سیاسی تبدیل شده و همه انتظار دارند دستگاه های فرهنگی شفاف عمل کنند.

 

دولت آبادی با اشاره به اینکه هیچ گونه حمایت مالی از دستگاه های فرهنگی صورت نمی گیرد، افزود: کار فرهنگی سخت و زمان بر است، ولی همه ما وظیفه داریم به نحوی کاری را انجام دهیم.

 

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه فرهنگ به یک نگاه مشترک و واحد نرسیدیم و هر کسی با نگاه خود به فرهنگ نگاه می کند و مسیر را نشان می دهد.

 

وی اظهار امیداواری کرد که این هم افزایی در استان اتفاق بیافتد و گفت: انتظار داریم در نشست بعدی اعضای کمیته مساجد دهه فجر برنامه هایی که قابلیت اجرایی برای دستگاه های خود دارند را ارائه کنند و میزان مشارکت دستگاه ها در برنامه های مصوب کمیته بررسی و تصویب خواهد شد.

کد خبر 1138251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha