اختصاص ۹ درصد بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان به حوزه فرهنگی و اجتماعی

شهرداری اصفهان ۹ درصد از اعتبار بودجه پیشنهادی سال آینده این کلانشهر را به حوزه فرهنگی و اجتماعی اختصاص داد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: دیماه و بهمن ماه فصل ارائه بودجه شهرداری ها به شوراهای اسلامی شهرها است که شهرداری اصفهان برنامه پیشنهادی خود را برای سال 1401 برای بررسی و تصویب به شورای اسلامی این شهر ارائه داد.

فصل بندی بودجه بر اساس نیازهای شهر و اولویت بندی کاری انجام می شود که مدیریت شهری در برنامه این دوره ضمن توجه به چشم انداز 1405 کلانشهر اصفهان، محرومیت زدایی و نیازهای فرهنگی را مورد توجه قرار داده است.

شهرداری اصفهان 9 درصد از اعتبار  بودجه پیشنهادی سال آینده این کلانشهر را به حوزه فرهنگی و اجتماعی اختصاص داد که پس از بررسی شورا و تصویب آن اجرایی خواهد شد.

 

شورای اسلامی وظیفه دارد در مدت مشخص این بودجه پیشنهادی را بررسی و در صورت صلاحدید اصلاحاتی را انجام خواهد داد که پیشنهادات شهرداری تا تصویب قطعی تغییرات احتمالی خواهد داشت.

مدیریت شهری اصفهان علاوه بر حوزه فرهنگی 38 درصد از سهم بودجه پیشنهادی خود را به حوزه حمل و نقل و 17 درصد آن را به حوزه خدمات شهری، 12 درصد به حوزه اقتصادی و مالی و 11 درصد به منابع انسانی و 2 درصد به عمران شهری و 2 درصد به شهرسازی اختصاص داده است.

 

*توجه به نیازهای فرهنگی و مناطق محروم

شهردار اصفهان در ارائه برنامه بودجه سال 1401 صحن علنی شورای شهر اصفهان گفت: چشم انداز 1405 مدیریت شهری مورد توجه بوده و به کاهش آلایندگی، استفاده از ظرفیت فرهنگی و گردشگری و توسعه کیفی سازمانی و نیروی انسانی در همین راستا در بودجه 1401 اهیمت داده شده است.

«علی قاسم زاده« محرومیت زدایی و توجه به نیازهای فرهنگی شهر و کاهش هزینه های از نکات مورد پیش بینی برای سال آینده اعلام کرد و یادآورشد: از ظرفیت گردشگری اصفهان برای رونق اقتصادی و مشارکت بخش خصوصی استفاده می شود.

وی بودجه سال آینده شهرداری اصفهان را 11 هزار و 300 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهارداشت: بر این اساس بودجه نسبت به سال قبل رشد 45 درصدی داشته و بار آن بر دوش مردم قرار نگرفته و روند منطقی داشته است.

 

*توجه به محرومیت زدایی در شهر و رفع چالش آلایندگی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه موضوع جلسه ارائه بودجه شهر گفت: محرومیت زدایی و توجه به نیازهای فرهنگی، حمل و نقل، مدیریت ترافیک، استفاده از ظرفیت فعال شهر و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی از دغدغه های شورای اسلامی شهر است که در بودجه توجه بشود.

«محمد نورصالحی« ادامه داد: مدیریت شهری به موقع برنامه و بودجه خود را ارائه داده و اعضای شورای شهر هم تلاش می کنند در زمان مناسب آن را بررسی و به شورا ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت حمل و نقل عمومی شهر باید ساماندهی شود و این کاهش کیفیت فعالیت در ناوگان عمومی و تاخیر در حضور اتوبوس در ایستگاه ها استفاده از وسیله نقلیه شخصی را افزایش می دهد.

کد خبر 1138266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha