حضرت ام البنین(س) شهیده راه امامت و کربلاست

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه حضرت ام‌البنین(س) شهیده راه امامت و کربلاست، گفت: همانطوری که بسیاری از مادران عصر حاضر نیز اینطور بودند و سختی و مصیبت کشیده و دوری فرزندان خود را تحمل کردند که کمتر از سختی میدان نبرد و شهادت نبود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان امروز در نشست نقد و بررسی کتاب «انتهای بن‌بست دوم» اظهار کرد: حضرت ام‌البنین(س) 4 فرزند خود را در واقعه کربلا تقدیم کرد و مادر تمام بنی‌هاشم به‌ویژه کسانی بود که در کربلا به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام حسن بیگدلی با اشاره به اینکه هر اندازه که حضرت زینب(س) سختی و مصیبت کشیدند، حضرت ام‌البنین(س) شاید بعضی مواقع سختی مضاف کشیدند، افزود: حضرت ام‌البنین(س) در مدینه منوره در انتظار بازگشت شهدا و جوانان همراه سیدالشهدا(ع) بود اما مشاهده می‌کند که نه تنها جوانان بازنگشتند بلکه جسم مطهر آن‌ها نیز به مدینه بازنگشته و ارباً اربا و قطعه‌قطعه شده و در کربلای معلی مانده است.

 

وی با بیان اینکه اگر به‌طور دقیق بنگریم، حضرت ام‌البنین(س) شهیده راه امامت و کربلاست، تصریح کرد: همانطوری که بسیاری از مادران عصر حاضر نیز اینطور بودند و سختی و مصیبت کشیده و دوری فرزندان خود را تحمل کردند که کمتر از سختی میدان نبرد و شهادت نبود.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه حضرت ام‌البنین(س) از طایفه بنی‌کلاب بود، گفت: طایفه بنی‌کلاب از لحاظ قدرت و شمشیرزنی در مدینه از برترین قبایل بودند و نه تنها فرزندان ذکور بلکه فرزندان اُناث آن‌ها هم همینطور بوده‌اند و حضرت ام‌البنین(س) نیز شمشیرزن بسیار زبردستی بوده و هیچ مردی، جرات مبارزه با او را نداشته است.

 

وی با بیان اینکه خواستگاران حضرت ام‌البنین(س) نیز افراد خاصی بودند اما ایشان نمی‌پذیرفت و می‌گفت مردی به خواستگاری من نیامده و همه این‌ها نامرد هستند، اظهار داشت: یکی از این افراد، معاویه بوده است اما بعد ار گذشت تاریخ و شهادت حضرت زهرا(س) وقتی امیرالمومنین(ع) از طریق برادرش عقیل، قصد ازدواج داشت تا فرزندی جنگاور به دنیا بیاورد، عقیل با رصد در بین قبایل به حضرت ام‌البنین(س) می‌رسد.

 

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه حضرت فاطمه (ام‌البنین«س») بدون درنگ، پاسخ مثبت به امیرالمومنین(ع) می‌دهد، خاطرنشان کرد: در هنگام پاسخ مثبت می‌گوید من به دنبال مرد میدان بودم که به خواستگاری من آمده است و با کمال میل می‌پذیرم.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به تربیت و اعزام 4 فرزند پسر توسط حضرت ام‌البنین(س) به کربلا که هر 4 فرزند به شهادت می‌رسند، گفت: شخصیت حقوقی حضرت ام‌البنین(س) بعد از رحلت نیز ادامه پیدا می‌کند و زبان، توان بیان این شخصیت را ندارد.

 

وی خطاب به مادران شهدا و با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت ام‌البنین(س) الگوی شما هستند، ابراز کرد: مادران شهدا نیز با تحمل فراق فرزندان خود در مسیر حضرت ام‌البنین(س) حرکت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام بیگدلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات داعش در منطقه اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای جبهه مقاومت و خانواده آن‌ها بود که در برابر این جنایات، ایستادگی کرد.

 

وی با بیان اینکه دشمن با روحانیت، چادر و لباس و حجاب مشکل دارد، افزود: این مشکلات و دشمنی‌ها به دلیل این است که لباس و چادر، نماد دینی است و دشمن، نماد، معنویت‌ها و خانواده شهدا را می‌زند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: عزت معنوی، استحکامی، تاثیرگذاری، پیش‌برندگی و نسل جدید انقلاب و نظام جمهوری اسلامی قابل شمارش نیست و امروز نظام با عزت و قدرت، کار خود را به جلو می‌برد.

 

کد خبر 1138286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha