همه دستگاه های اجرایی موظف به اجرای قوانین مربوط به تبدیل وضعیت ایثارگران هستند

نشست کمیته سرمایه انسانی با رویکرد تبدیل وضعیت ایثارگران، با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  نشست کمیته سرمایه انسانی با رویکرد تبدیل وضعیت ایثارگران، با حضور «جمال اسدی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، «امین دوست محمدی» معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام و مدیران کل و مسئولان دستگاه های اجرایی استان ایلام برگزار شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: در آستانه دهه مبارک فجر قرار داریم، دهه ای که با پیروزی انقلاب اسلامی همراه بود و همه از نعمت آن بهره مند شدیم.

 

« جمال اسدی» گفت: خون پاک شهدا از مهمترین عواملی بود که باعث شد ما امروز به عنوان کارگزار نظام جمهوری اسلامی باشیم و اگر نثار خون شهدا نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید، چرا که راهنمایی و هدایت های پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) با پشتوانه خون شهدا به ثمر نشست.

 

وی افزود: امروز خانواده های معظم شهدایی که خون پاک شهید خود را در راه انقلاب و نظام تقدیم نموده اند و ایثارگرانی که تندرستی خود را در این راه از دست داده اند، برابر قانون از حق و حقوقی برخوردار هستند و قانونی که در خصوص آنها تصویب شده باید اجرا شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: رسیدگی به امور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران وظیفه به یک دستگاه خاص نیست و بلکه همه ادارات و دستگاه های اجرایی باید در خدمت این عزیزان باشند.

وی افزود: قوانین مربوط به تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر به صراحت تصویب شده و همه دستگاه ها موظف هستند که آن را اجرا نمایند، چرا که نظام به آنها بدهکار است.

 

اسدی تصریح کرد: درصد بالایی از مردم استان ایلام ایثارگر هستند و به نسبت جمعیت از نظر میزان ایثارگری، این استان از بیشترین ایثارگر برخوردار است.

 

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام نیز در این نشست گفت: لحظه به لحظه تمام فرآیندهای انجام شده بر روی سامانه کارمندایران مورد بررسی قرار می گیرد و تا به امروز بیش از تعداد ۸۰۰ شماره مستخدم صادر شده است.

 

« امین دوست محمدی» افزود:  ۱۱۳ فرآیند دیگر نیز در حال حاضر در چرخه انجام و صدور شماره مستخدم قرار دارد و این تعداد شماره مستخدم به تفکیک دستگاه در سامانه قابل مشاهده است.

 

وی با بیان اینکه بر اساس خود اظهاری دستگاه های اجرایی قریب به ۲۰۰۰ نفر مشمول قانون تبدیل وضعیت ایثارگران هستند، ابراز کرد: قریب به ۱۱۰۰۰ شماره مستخدم در کل کشور تا به امروز صادر شده که از این تعداد، نزدیک به ۱۰۰۰ شماره مستخدم صادر شده متعلق به استان ایلام است و ۷۵۰ مورد دیگر نیز در حوزه گزینش قرار دارد و این آمار بیانگر عقلانیت نظام اداری در استان است.

 

گفتنی است  در ادامه این جلسه در خصوص تسریع در اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، بررسی اقدامات صورت گرفته، پشتیبانی و رفع موانع و مشکلات پیش‌روی دستگاه های اجرائی در جهت اجرای این قانون بحث و گفتگو شد.

کد خبر 1138298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha