شمار مبتلایان به امیکرون در قزوین به ۲۵ نفر رسید

فیض الهی گفت: متأسفانه با توجه به سرایت پذیری فوق العاده این بیماری، هم اکنون در سطح استان تعداد مبتلایان به امیکرون به ۲۵ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «صفر فیض الهی» در خصوص آخرین وضعیت شیوع امیکرون در استان بیان کرد: تعداد موارد مثبت ابتلا به میکرون در استان 2 مورد گزارش شده بود که متأسفانه با توجه به سرایت پذیری فوق العاده و انتشار انفجاری این بیماری، هم اکنون در سطح استان تعداد مبتلایان به امیکرون به 25 نفر رسیده است.

 

مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: سویه جهش یافته امیکرون مانند گونه های قبلی ویروس کرونا ضمن سرایت پذیری بالا مهاجم و سرکش بوده و بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت چندین نفر از هموطنان در استان های دیگر به واسطه ابتلا به امیکرون جان خود را از دست داده اند.   

 

وی عنوان کرد: این افراد فوت شده مسن و با سابقه ناقص واکسیناسیون بوده اند بنابراین توصیه می کنیم همه مردم ضمن توجه به رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی به ویزه استفاده از ماسک در اولین فرصت ممکن نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود به ویژه نوبت سوم اقدام کنند.

 

فیض الهی خاطر نشان کرد: در بحث ورود محموله جدید واکسن، همچنان منتظر محموله جدید هستیم ولی هیچ محدودیتی برای انجام واکسیناسیون در نوبت اول، دوم و سوم در سطح استان وجود ندارد و ان شاالله طی این هفته محموله جدید به استان قزوین می رسد.

کد خبر 1138340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha