توسعه زیرساختهای حمل و نقل در اولویت مطالبات استانی سفر ریاست جمهوری است

آقازاده فرصت‌های کشاورزی، صنعت،گردشگری ، اقتصاد دریا محور، ترانزیت کالا، توسعه زیرساختهای حمل و نقل ریلی و جاده ای را از اولویت های مطالبات استانی در سفر ریاست جمهوری اعلام کرد.

«سیدعلی آقازاده» امروز (دوشنبه،27 دی) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی با اشاره به سفر رییس جمهور به گیلان اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به استانهای مختلف پرداختتن به مسائل اقتصادی، تولیدی، صنعت و معیشت در دستور کار دولت قرار گرفته که در استان گیلان نیز علاوه بر این موارد، پیشنهاداتی در بخش های کشاورزی و صنعت گردشگری ارائه می‌شود.

 

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی افزود: فرصت‌های کشاورزی، صنعت، گردشگری، اقتصاد دریامحور، ترانزیت کالا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی و جاده ای از اولویت های مطالبات استانی است.

 

وی گفت: در استان گیلان معضلات و مشکلات عمرانی ریشه داری مانند پروژه های نیمه تمام و ضروری همچون آب بندانها و پروژه های بخش بهداشت و درمان وجود دارند که باید در این سفر مطرح شوند  چند پروژه بیمارستانی نیمه تمام هم وجود دارد که بیش از 20 سال از عمر آنها می گذرد و بسیار برای مردم ضروری است.

 

آقازاده تاکید کرد: کمبود زمین در این استان کشاورزی را نیز با محدودیت‌هایی روبرو می‌کند لذا باید در حوزه کارآفرینی و اشتغال اقدامات لازم صورت گیرد. این موارد به اطلاع دولت رسیده و از طریق مسئولان استانی و آمایش سرزمینی در قالب مجموعه ای پیگیری این مسائل را در اولویت پیگیری قرار خواهیم داد.

 

آقازاده تصریح کرد: در بخش جوانان و ورزش نیز استان با آسیب جدی مواجه است و توجه به بخش ورزش های حرفه ای، آماتور و همگانی هم از دیگر مسائلی است که به استحضار هیات دولت خواهد رسید.

 

وی اظهار داشت: پروژه های نیمه تمام، مسائل زیست محیطی هم به اطلاع دولت رسیده است که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت زیرا روند تخریب محیط زیست استان گیلان بسیار نگران کننده شده است. پسماندها مانند فاضلاب های خانگی و صنعتی، تخریب جنگل، رودخانه ها و برداشت بی رویه از معادن نیز مورد تاکید و از مطالبات استان است.

 

آقازاده خاطر نشان کرد: در بخش صنعت آن بخش عمده ای که کارگران زیادی در آن مشغول کار بودند و در سالهای گذشته توسط باندهای مافیا و فاسد مورد دستبرد و تاراج قرار گرفت باید بازسازی و دایر شوند و درخدمت اشتغال جامعه قرار گیرد.

کد خبر 1138386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha