انسجام بخشی روند فعالیت سامانه بچه های مسجد در قالب رویداد ملی فهما

جایگاه محوری کانون های فرهنگی هنری مساجد در تقویت و تبلیغ امر دین یک جریان سازی فرهنگی هدفمند با ساز و کار اجتماعی است. به ویژه آنکه رویداد ملی فهما که در سومین سال متمالی با عنوان شعار به توان مردم برگزار شد.

خبرگزاری شبستان البرز: جایگاه محوری کانون های فرهنگی هنری مساجد در تقویت و تبلیغ امر دین یک جریان سازی فرهنگی هدفمند با ساز و کار اجتماعی است. به ویژه آنکه رویداد ملی فهما که در سومین سال متمالی با عنوان شعار به توان مردم برگزار شد گویای حرکتی عمیق به منظور تعمیق بخشیدن ارزش های ایمانی و الهی با رویکرد مسجدی است.

 

همزمان با شکل گیری رویداد ملی فهما، مستندات و گزارش های فرهنگی هنری 390 کانون فرهنگی هنری مسجد استان البرز در سامانه بچه های مسجد بارگذاری شد و کانون های برتر هر رواق در هر رواق که در استان البرز این کانون های برتر به 12 مورد رسید برای صحت سنجی و بررسی مرحله استانی به ستاد فهما کشوری معرفی شدند.

 

کارشناسان ستاد فهما استانی البرز در یک مرحله داوری با حضور تمامی اعضاء نسبت به بررسی عملکرد کانون ها در قالب 12 روابط پرداختند تا با معرفی برترین های فهما البرز شاهد انتخاب کانون برتر فهما استان البرز باشیم.

 

این در حالی است که استان البرز با بهره مندی از 800 مسجد 390 کانون فرهنگی هنری مسجد دارد که با پراکندگی در سطح استان البرز همراه هستند هرچند بیشترین تمرکز تعداد این کانون های مسجد در شهرستان کرج است.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در دوره های گذشته برپایی رویداد ملی فهما و ایران قوی موفق به کسب امتیازهای قابل توجهی در حوزه کارآفرینی و سرود شده است اند که باید دید در این دوره از رقابت ها در کدامین شاخص کشوری رتبه کسب می کنند.

 

با توجه به سهمیه اعلام شده برای کانون های راه یافته به مرحله کشوری، استان البرز ۱۲ کانون برتر دارد که یکی از این کانون ها برای شهرستان طالقان و از کانون های روستایی است این مهم نشان می دهد که ظرفیت فعالیت های کانونی مساجد منوط به برخورداری از هزینه های مالی و تخصیص بودجه نیست. 

 

رویداد ملی فهما استمراربخشی ساماندهی منسجم فعالیت کانون های مساجد است

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» با اشاره به اهمیت برپایی طرح ملی فهما به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: رویداد ملی فهما استمراربخشی ساماندهی منسجم فعالیت کانون های مساجد است که متناسب با ثبت فعالیت های صورت گرفته در سامانه بچه های مسجد ارزیابی آن انجام می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: رقابت اثرگذار و مومنانه بچه های مسجد در قالب سامانه بچه های مسجد با هدف ارزیابی فعالیت های هنری و فرهنگی به واقع فرصتی برای احصاء عملکرد کانون های مساجد است.

 

وی اظهار کرد: از جمله شاخص های این دوره از رویداد ملی فهما نتیجه بخشی آن در قالب فعالیت های صورت گرفته است. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: استان البرز در ادوار گذشته همواره نشان داده است که در عرصه برپایی طرح های ملی کشوری کارآمد است که نمونه اخیر آن اجرای طرح یاریگران زندگی است.

 

تدوین طرح نامه فهما ضرورت مهندسی فرهنگی با محوریت مساجد 

 

« ناصر مقدم» نیز در جریان عملکرد فهما و ساز و کار طرح طی سه سال گذشته به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: تدوین طرح نامه فهما ضرورت مهندسی فرهنگی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد است. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: طرح ملّی فهما به عنوان یک رویداد عظیم فرهنگی ساز و کار فعالیت در فرآیندی مسجدی را دارد که پاسخگوی نیازهای فرهنگی مبتنی بر پیش بینی استعدادهای نیروهای مسجدی است. 

 

وی با اشاره به اهمیت رقابت های مومنانه در زیست بوم مسجدی بیان کرد: متولیان فرهنگی، کارشناسان ستاد فهما استان البرز با هدایت و رهبری امام مسجد در جریان رقابت فهما حضور جدی و فعال دارند. 

 

رقابت فهما گامی در جهت معرفی استعدادها و پاسخگویی به چالش ها

 

رقابت فهما به واقع گامی در جهت کیفیت بخشی به فعالیت ها و الگوپردازی در جریان روند فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد است. 

 

ظرفیت بی نظیر کانون های مساجد گامی در جهت وحدت و انسجام میان کانون های مساجد و جریان بخشی به منظور رقابت اثرگذار و سازنده در فضای انگیزیش مسجد است. 

 

 

کد خبر 1138434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha