یخبندان و بارش های زودگذر برف تداوم خواهد داشت / اردبیل ۵۳ سانتی متر برف بارید

محمدی با اشاره به اینکه یخبندان و بارش های زودگذر برف تداوم خواهد داشت، افزود: طی روزهای اخیر بیشترین بارش برف در شهرستان های سرعین و نیر با ۶۸ سانتی متر بوده و در اردبیل نیز ۵۳ سانتی متر برف بارید.

«سیاوش محمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: یخبندان و بارش های زودگذر برف تا روز جمعه یک بهمن ماه در مناطق مختلف استان اردبیل تداوم خواهد داشت.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: طی روزهای اخیر بیشترین بارش برف در شهرستان های سرعین و نیر با 68 سانتی متر بوده و در اردبیل نیز 53 سانتی متر برف بارید.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در برخی از مناطق کوهستانی این بارش ها بیشتر بود، یادآور شد: با ورود سامانه بارشی زودگذر به استان طی روزهای آینده شاهد بارش های زودگذر برف و وزش تندباد خواهیم بود که موجب ایجاد کولاک در مناطق کوهستانی خواهد شد.

 

محمدی خاطر نشان کرد: از همه شهروندان درخواست می شود تا از سفرهای غیرضروری در جاده های استان خودداری کنند و احتمال اختلال در عملیات های پرواز فرودگاه اردبیل وجود دارد.

 

وی اعلام داشت: رانندگان نیز طی روزهای آینده وسایط نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ مجهز کنند.

 

مدیر کل هواشناسی استان بیان کرد: صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی به ویژه در مصرف گاز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کرد تا این نعمت الهی در اختیار همه شهروندان قرار گیرد.

 

محمدی افزود: از کوهنوردان نیز درخواست می شود با توجه به شرایط ناپایدار جوی از صعود به ارتفاعات طی روزهای اخیر خودداری کنند.

 

 

 

کد خبر 1138484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha