یادواره شهدای دانشجوی دانشکده فنی تبریز برگزار شد

مراسم گرامیداشت شهدای دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تبریز با حضور مسؤولان لشکری و کشوری و همچنین خانواده های معظم شهدای دانشجو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سردار «اصغر عباسقلیزاده» امروز در مراسم گرامیداشت شهدای دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تبریز با اشاره به شرایط حاکم بر کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: ما در جنگ تحمیلی تنها با عراق نمی‌جنگیدیم بلکه آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، شوروی سابق، رژیم صهیونیستی، اردن، مصر و بسیاری از کشورهای دیگر به حمایت از صدام پرداختند.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی ادامه داد: ملت ایران تنها با اتکا به خداوند متعال، توسل به اهل بیت(ع) و اطاعت از ولایت فقیه اجازه ندادند دشمن تا بن دندان مسلح خدشه‌ای به نظام وارد کنند، در این مسیر شهدای دانشجو نقش اثرگذاری در پیروزی های رزمندگان داشتند.

وی با بیان اینکه دشمنان تمامی امکانات خود را در اختیار عراق قرار داده بودند، گفت: ما این پیروزی‌ها را به آسانی به دست نیاورده‌ایم و دانشجویان این دانشکده در حالی نیازهای رزمندگان را از طریق مهندسی معکوس تولید و تهیه می‌کردند که کمترین امکانات جنگی لازم را در اختیار نداشتیم.

سردار عباسقلیزاده در ادامه با یادآوری شرایط امروز کشور گفت: همانطور که دشمنان در دوران دفاع مقدس به پشتیبانی از عراق پرداختند، اکنون نیز همان دشمنان در فتنه‌ داعش از این گروهک فریب خورده حمایت کردند، تا شاید نظام اسلامی ایران را سرنگون کنند، اما بدانید که تنها راه غلبه بر توطئه دشمنان باز هم پیروی از ولایت فقیه است.

وی افزود: امروز با رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، عزت اسلام و مسلمین چندین برابر شده است و ما توانستیم در فتنه‌ آمریکایی-اسرائیلی داعش ابهت آمریکا را شکست دهیم و همانطورکه تحلیلگران موسسه‌های آمریکایی اذعان می‌کنند، قدرت آمریکا در حال افول است.

همچنین «صفر نصراله زاده» رئیس دانشگاه تبریز در سخنانی با اشاره به نقش مهم دانشگاه و دانشجویان در مقاطع مختلف تاریخی اظهار داشت: باید بدانیم که چه دانشگاهی انسان را به سعادت می‌رساند و طوری فرهنگ سازی کنیم تا جامعه از دانشگاه الگو بگیرد.

وی با بیان اینکه اثرات شهدا سال‌های سال ماندگار بوده و خواهد بود، تاکید کرد: شهدا کسانی بودند که برای شهادت و جان دادن در راه خدا با یکدیگر مسابقه می‌دادند؛ شهدای ۲۷ دی نیز همگی عاشق حضور در جبهه بودند اما به دلیل اینکه دشمن تحریم ما را کرده بود، این دانشجویان احساس تکلیف کرده و در این کارگاه به ساخت سلاح و مهمات پرداختند که سرانجام با بمباران دانشکده فنی از سوی رژیم صدام؛ به شهادت رسیدند.

کد خبر 1138619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha