هنر امام خمینی (ره) پیوند جمهوریت و اسلامیت بود

حجت‌الاسلام موسوی هنر امام خمینی (ره) را پیوند جمهوریت و اسلامیت دانست و گفت: اسلام در جان‌ها فرو رفته و توانسته اقوام مختلف کشورمان را متحد و منسجم کند اما امروز هدف دشمن این است که اسلامیت را از توده مردم بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» شامگاه (دوشنبه ۲۷ دی) در مراسم گرامیداشت چهارشنبه سیاه اندیمشک، ضمن اشاره به جایگاه رفیع شهدای والامقام اظهار کرد: شهدای انقلاب و اسلام برای تثبیت و حفظ نظام شکوهمند اسلامی آسمانی شدند.

 

امام جمعه اندیمشک به شرایط ایران و عملکرد حاکمان آن پس از جنگ جهانی اول و دوم تا شکل‌گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در سال ۱۳۵۷ امام خمینی (ره) به منزله یک پیغمبر در این سرزمین حضور پیدا کرد و انقلاب اسلامی را تحقق داد که شعار آن «نه شرقی، نه غربی» بود و این یعنی مطیع بلوک شرق و غرب نيستيم و کشوری مستقل با شعار «استقلال و آزادی» بدون دخالت این بلوک‌ها هستیم.

 

وی با بیان اينکه بلوک شرق و غرب با وجود اینکه با یکدیگر اختلاف داشتند اما اجازه نمی‌دادند کشوری بدون اجازه آنها قد عَلَم کند و قد آن را می‌شکستند اذعان کرد: این بلوک‌ها بر علیه ایران متحد شدند و تمام امکانات خود را به میدان آوردند و هشت سال با این مردم جنگیدند اما مردم ما با قلبی پر از ایمان و اعتماد به خداوند بزرگ مقابل آنها ایستادند.

 

حجت‌الاسلام موسوی هنر امام خمینی (ره) را پیوند جمهوریت و اسلامیت دانست و تصریح کرد: جمهوریت به معنای توده‌های مردم است اما این جمهوریت بدون اسلام فایده ندارد چرا که اسلام در جان‌ها فرو رفته و توانسته اقوام مختلف کشورمان را متحد و منسجم کند.

 

وی با اشاره به اینکه پیوند جمهوریت و اسلامیت موجب شد که اقشار مختلف مردم کشورمان در هشت سال جنگ تحمیلی به مبارزه با دشمن بپردازند عنوان کرد: امروز هدف دشمن این است که اسلامیت را از توده بگیرد و بین جمهوریت و اسلامیت فاصله بياندازد که اگر این جداسازی انجام شود، شاهد مرگ توده و اسلام خواهیم بود.

 

امام جمعه اندیمشک بیان کرد: انقلاب اسلامی تا زمانی حیات و بقا دارد که توده مردم در تمامی صحنه‌ها پشت سر این نظام بمانند و اگر انقلاب و اسلام را هم از مردم بگیریم، دیگر توان و استحکام مقابله با دشمنان را نخواهند داشت.

 

وی تلاش برای جدایی اسلام از دل توده‌ها را از اهداف و برنامه‌های دشمنان برشمرد و یاد آور شد: اگر اسلام و انقلابی باشد که توده‌ها آن را همراهی نکنند، این توده‌ها به دشمنان اسلام و انقلاب سواری خواهند داد.

 

کد خبر 1138622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha