پیچیدگی در مقررات بانکی و مالیاتی از جمله مشکلات تولیدکنندگان گیلانی

رنجکش با بیان اینکه پیچیدگی در مقررات بانکی و مالیاتی از جمله مشکلات تولیدکنندگان گیلانی است گفت: فرآیند طولانی بروکراسی‌های اداری به تولیدکنندگان ضربه زده و منجر به ضرر و زیانشان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «یونس رنجکش» شامگاه دوشنبه(27 دی) در بخش گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: متاسفانه یکسری مشکلات و چالش‌ها در مسیر تولید وجود دارد و دولت هم اگر بخواهد این مشکلات را از جلوی پای تولیدکنندگان بردارد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را در بستر قانون پیش‌بینی کرده است.

 

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گیلان با بیان اینکه دولت یکسری اختیارات به استانداران و استانداری‌ها برای رفع موانع تولید داده است عنوان کرد: در طول این مدت بسیاری از موانع و مشکلات در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان مورد بررسی قرار گرفته است و جلسات مذکور همچنان ادامه دارد.

 

رنجکش پیچیدگی در مقررات بانکی و مالیاتی را از جمله موانع و مشکلاتی که سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان گیلانی را دچار سردرگمی می‌کند خواند و ابراز داشت: هدف کارگروه رفع موانع تولید تسهیل‌گری در این بخش است و مشکلاتی که دارای پیچیدگی خاصی هم نبودند رفع کرده اما گاهی اوقات بخشنامه‌های متعدد سایر دستگاه‌ها مانند امور مالیاتی و بانک‌ها در مصوبات کارگروه خلل وارد می‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برخلاف قوانین و مقررات روز صادر نمی‌شود افزود: از جایگاه استانداری کاملا حق را به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌دهیم و معترض بروکراسی‌های اداری که وجود دارد هستیم زیرا فرآیند طولانی حتی یک مکاتبه اداری به تولیدکننده ضربه می‌زند و هزینه‌های آن را افزایش داده منجر به ضرر و زیانشان می‌شود.

 

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گیلان تفویض اختیار بیشتر به دستگاه‌های مسئول استانی را یکی از راه‌های عبور از چنین مشکلاتی دانست و اضافه کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان از هیچ تلاشی برای رفع موانع تولید مضایقه نمی‌کند و برای تسهیل در امورات تولیدکنندگان با کارگروه ملی رایزنی کرده موضوعات را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

 

 

کد خبر 1138655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha