تجلیل از همسران و مادران شهدا جلوه ممتاز کانون های مساجد

تجلیل از همسران و مادران شهدا در قالب طرح سه شنبه های تکریم جلوه ممتازی از فعالیت های ابتکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جریان سازی فرهنگ اسلامی و انقلابی است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: خانواده شهدا جز شخصیت های مهم جامعه به لحاظ همراهی و نقش تربیتی در شکل گیری اخلاقی کسانی که از خود برای انقلاب، اسلام و کشورشان وارد صحنه نبرد شدند و اگر نبود این جانفشانی ها سرنوشت ایران به بدترین اوضاع رقم می خورد.

امنیت و اقتدار کشورمان در جوامع بین المللی وابسته به تفکر ایثار و شهادت و همین رشادت های جانبازان و شهداست که البته در این میان نباید از نقش و سهم خانواده های آنان به ویژه پدر و مادر و همسرانشان غافل بود.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد که همواره ابداع و احیا کننده و ترویج دهنده فرهنگ های ناب در جامعه بوده اند در مسیر ایثار و شهادت هم نقش و ماموریت اجتماعی خود را به خوبی ایفا ساخته اند.

 

رویداد فرهنگی سه شنبه های تکریم یکی از اقدامات موثر این مراکز در حوزه ایثار و شهادت بوده که هر هفته شخصیت های مهمی را مورد تجلیل قرار داده اند که تجلیل از خانواده شهدا نمونه از آن بوده است.

تجلیل از همسران و مادران شهدا در قالب طرح سه شنبه های تکریم جلوه ممتازی از فعالیت های ابتکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جریان سازی فرهنگ اسلامی و انقلابی است.

 

مادران شهدا در تربیت فرزند دلاور و شجاع و آزاده از یک جنبه نقش آفرین بوده اند و اینکه در برابر خبر شهادت، جانبازی و آزادگی و حتی مفقود الاثر بودن آنان صبر کرده اند، خودشان جهادگر نیز به شمار می روند و همسران شهدایی که مصداق صبر بوده و همسران جانبازانی که به واقع سال‌ها پرستاری کرده اند همه صاحب اجر و پاداش اخروی هستند.

قدرشناسی از این زحمات ارزشمند و هدفمند خانواده شهدا در توسعه امنیت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خوبی ها در جامعه موثر و کارآمد است.

 

*الگوپذیری مادران و همسران شهدا از مکتب اهل البیت(ع)

حضرت ام البنین(ع) نمونه از نقش آفرینی مادری در حوزه ایثار و شهادت در مکتب اسلام است که با تربیت فرزندی همچون حضرت عباس(ع) مدال افتخار شد و قمربنی هاشم چگونه مدافع و یکه تاز نبرد در دفاع از ولایت و امامت شد.

قطعا نقش مادر در این خصوص موثر و کارآمد بوده و نمی توان این موضوع مهم را مورد غفلت قرار داد و همین جریان و الگوسازی در زندگی همه مادران شهدا هویداست.

حجت الاسلام «سید مرتضی شریفیان« در این خصوص گفت: و ویژگی های فردی حضرت ام البنین مثل فضایل اخلاقی، کمالات انسانی، نیروی ایمانی، شکیبایی، بصیرت مبنای مهمی برای تربیت شخصیتی مثل حضرت عباس(ع) بود.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: مادران شهدا نیز دارای خصوصیت های اخلاقی مهمی و تربیت شده در مکتب های ناب و الگوگرفته از شخصیت های زن بزرگ اسلام بوده اند که نباید نقش آن را فراموش کرد.

 

*نقش طرح سه شنبه های تکریم در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل بیناد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: طرح سه شنبه های تکریم در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از شاخصه های اخلاقی جامعه نقش مهمی داشته است.

«مسعود  احمدی نیا» با بیان اینکه خانواده ای درس آموخته مکتب امام حسین(ع) هستند فرزندان شاهد و ایثارگر را تربیت کرده اند، تصریح کرد: تبلیغ و ترویج الگوهای اخلاقی و رفتاری مایه سعادتمندی جامعه و هدایت به سمت خوبی ها خواهد شد.

وی ادامه داد: کسانی که در جبهه های دفاع از این مرز و بوم مجاهدت کرده اند، امروز چراغ راه برای همه ما بوده و این افراد سرمایه های بزرگی هستند و نباید در این میان نقش و وظیفه پدر و مادران شهدا و همچنین همسران آنان را فراموش کرد.

 

*تداوم طرح سه شنبه های تکریم

طرح شه سنبه های تکریم امسال تا میلاد حضرت زهرا(س) ادامه دارد و کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان اصفهان امسال بیش از 400 رویداد را در این زمینه با محوریت بانوان فرهنگی، فعال اجتماعی و مادران  وهمسران شهدا برگزار کرده اند.

این جریان سازی در تبلیغ و گسترش فرهنگ های ناب اثر داشته و حمایت هایی که در این خصوص صورت گرفته سبب خیر و برکت خواهد شد.

کد خبر 1138699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha