کشاورزان اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارت احتمالی به محصولات بیندیشند

جمشیدی، با اشاره به کاهش دمای هوا در روزهای پایانی هفته، گفت: کشاورزان اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارت احتمالی به محصولات بیندیشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «شمس الدین جمشیدی»، امروز(28 دی)، در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش دمای هوا در روزهای پایانی هفته براساس اعلام هواشناسی، اظهارداشت: برای پیشگیری از بروز خسارات احتمالی به محصولات اقدامات لازم صورت گیرد.

 

سرپرست جهادکشاورزی پلدختر افزود: کاهش دما بر اساس نظر کارشناسان نسبت به چندسال گذشته کم سابقه و جزو سردترین روزها خواهد بود.

 

وی عنوان کرد: باغداران در شرایط کاهش دما  برای جلوگیری از خسارات، تنه درختان جدیدالاحداث را بپوشانند و کشاورزان تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارات احتمالی بیندیشند.

 

جمشیدی تصریح کرد: برای جلوگیری از خسارت یخ زدگی و ترکیدگی ناشی از کاهش محسوس دما، کشاورزان لوله سیستم های آبیاری تحت فشار را محافظت نمایند.

 

 با تأکید بر اینکه دمای مرغداری، گاوداری و انبارهای محصولات کشاورزی تنظیم شود، بیان کرد: روزهای پایانی هفته از نقل و انتقال دام ها جلوگیری و دریچه کندوهای زنبور عسل با توجه به افت دما تنظیم شود.

 

وی اظهار کرد: سوخت مورد نیاز گلخانه ها تهیه، دمای آنها تنظیم و ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش ماهی تنظیم شود.

کد خبر 1138703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha