تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل زده ریگان توسط فرماندار

فرماندار ریگان آخرین وضعیت مناطق درگیر سیل در شهرستان را تشریح کرد و گفت: مشکلات سیل در حال کنترل است.

امین باقری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ در خصوص سیلاب اخیر ابتدا با این توضیح که از روز جمعه ریگان گرفتار طوفان شن شد که در نتیجه آن با مشکل قطعی برق و... مواجه شدیم؛ افزود: از یکشنبه نیز درگیر سیل شدیم.

 

 

فرماندار ریگان اظهار کرد: سیل تا امروز بیشتر در ارتفاعات بود اما از امروز(28 دی) در خود ریگان آغاز شده و مشکل اصلی بسته شدن مسیر ترانزیتی ریگان، ایرانشهر و چابهار است.

 

 

وی افزود: ماشین آلات سنگین و دستگاه های لازم در منطقه آماده و مشکلات سیل در حال کنترل است و پیش بینی شده بارندگی ها تا عصر و شب ادامه یابد و قطعاً افزایش سیلاب را خواهیم داشت.

 

 

باقری با توصیه اکید به مردم مبنی بر عدم حضور در مسیل ها و یا کنار رودخانه ها و عدم عبور از آب نماها، در خصوص وضعیت مناطق کوهستانی هم اظهار کرد: از قبل با توجه به پیش بینی ها، امکانات اولیه و نفت و آرد و اقلام مورد نیاز و خوراک دام به این مناطق ارسال شده است.

 

 

وی با ابراز تأسف از مفقودی دو کودک 3 و 6 ساله از یک خانواده که به دلیل حضور در کنار رودخانه و جاری شدن سیل مفقود شدند؛ گفت: جسد یکی از این برادرها را دیشب یافتیم اما از برادر سه ساله او خبری نیست و به دلیل افزایش سیلاب جستجو برای یافتن او نیز با دشواری همراه است.

 

 

فرماندار ریگان در خصوص 6 نیروی راهداری و برق در منطقه کوه شاه هم گفت: نیروهای امدادی خوشبختانه سالم هستند و برای اتصال برق با لودر به منطقه اعزام شده اند.

 

 

وی با بیان اینکه خسارت دقیق سیل هنوز برآورد نشده اما به طور قطع 300 تا 400 کیلومتر راه نیاز به ترمیم و بازگشایی دارد، تأکید کرد: بعد از عادی شدن شرایط این خسارت ها برآورد می شود و همه تلاش ما این است مشکلات را به حداقل برسانیم.

 

 

باقری با بیان اینکه فعلاً نیاز به کمک خاصی برای منطقه نیست؛ اظهار کرد: سیل سال گذشته باعث شد تا کار بزرگی انجام شود و آن ایمن سازی روستاها بود که رودخانه ها لایروبی و سیل بند ایجاد شد و ضریب امنیتی را بالا برده و سعی کردیم زیرساخت ها را ایمن کنیم.

کد خبر 1138715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha