نرخ باسوادی استان زنجان با ۹۵.۱ درصد، بالاتر از میانگین کشوری است

به گفته حیاتی، نرخ باسوادی استان زنجان با ۹۵.۱ درصد در محدوده سنی ۱۰ الی ۴۹ سال، بالاتر از میانگین کشوری است.

معاون سوادآموزی استان زنجان در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: امروزه خدمات سوادآموزی در تمام سطح استان به‌ویژه در مناطق محروم در راستای گسترش عدالت آموزشی، فرصت دوم یادگیری را برای تمامی افرادی که از نعمت باسوادی محروم بوده‌اند فراهم ساخته است.

 

علی حیاتی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌ روزی همکاران حوزه آموزش رسمی و نهضت سوادآموزی، نرخ باسوادی استان با 95.1 درصد در محدوده سنی 10 الی 49 سال، بالاتر از میانگین کشوری است.

 

وی افزود: در سطح استان نیز چهار شهرستان ابهر، خرمدره، سلطانیه و زنجان باسوادی‌شان بالاتر از میانگین نرخ سواد استان و شهرستان‌های خدابنده، ایجرود، ماهنشان و طارم زیر میانگین استانی است.

 

این مسئول سوادآموزی ضمن قدردانی از همکاری‌های دستگاه‌های استان برای پالایش افراد بی‌سواد از جمله سپاه انصارالمهدی، شبکه بهداشت، مخابرات و ثبت احوال گفت: با توجه به اینکه به لایه‌های سخت در شناسایی افراد بی‌سواد رسیده‌ایم، از این رو نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها، ارگان‌ها برای شناسایی و جذب افراد در دوره‌های سوادآموزی هستیم تا به نقطه مطلوب ریشه کنی بی‌سوادی در استان دست یابیم.

 

وی سهمیه اختصاص یافته برای تحت پوشش قرار دادن سواد آموزان در دوره سواد آموزی 1900 نفر، انتقال 1200 نفر و تحکیم 1400 نفر خواند و افزود: 4500 نفر در مجموع باید جذب شود که تاکنون 58 درصد محقق شده است و سال گذشته 1469 نفر تحت پوشش دوره های سوادآموزی با 70 درصد جذب شدند.

 

معاون سوادآموزی اموزش و پرورش استان زنجان افزود: در استان زنجان پنج مرکز یادگیری در شهرهای ابهر، خدابنده، خرمدره و نواحی یک و دو زنجان که در این مراکز فعالیت های جانبی ارائه می شود که افراد را برای کیفیت بهتر آماده می کنند.

کد خبر 1138722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha