۸۶ وکیل خیر، خدمات حقوقی رایگان به مددجویان کمیته امداد ارائه می دهند

به گفته صفری، در ۹ ماهه سال جاری ۲ هزار و ۸۳ خدمت حقوقی رایگان در قالب معاضدت حقوقی، میز خدمت، مشاوره تنظیم لایحه دفاعیه دادخواست وشکوائیه به مددجویان استان زنجان ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران بابیان اینکه کمیته امداد در کنار ارائه خدمات حمایتی وتوانمندی به مددجویان به مشکلات حقوقی آنان نیز رسیدگی می کند، گفت: به‌منظور جلوگیری از تضییع حقوق مددجویان تحت حمایت، كارشناسان حقوقي اين نهاد ، علاوه بر اينكه در راستاي وظايف خود در انجام امور حقوقی دسـتگاه متبوع اهتمام دارنـد به جهت حـمايت از مـددجويان تحت حمايت کمیته امداد استان ضمن راهنمايي و مشاوره، پيگير مسائل حقوقي و قضايي خانوادهها بوده ‌و برای احقاق حقوق آنان تلاش مينمايند.

 

هدایت صفری از ارائه دو هزار و 83 مورد خدمات حقوقی در قالب مددکاری حقوقی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در9 ماهه سالجاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و 18 مورد معاضدت قضایی در قالب میز خدمت وخدمات مشاوره حقوقی ، تهیه و تنظیم 59 مورد دادخواست و شکوائیه، 36 مورد تنظیم لایحه دفاعیه و31 فقره  نیز شرکت در جلسات دادرسی انجام شده است.

 

این مسئول به ایجاد میز خدمت در سطح ادارات اجرایی اشاره کرد و گفت: به‌منظور کاهش هزینه‌ها و دسترسی آسان مددجویان تحت حمایت به خدمات حقوقی در ده اداره زیر مجموعه این نهاد در استان خدماتی در قالب میز خدمت ارائه می‌گردد که وکلای نیکوکار در 9ماهه سالجاری طبق برنامه‌های زمان‌بندی‌شده با حضور در ادارات و مشاوره حقوقی رایگان به حل مشکلات83 مددجوی تحت حمایت پرداختند.

 

وی افزود: بهای خدمات ارائه شده در ۹ ماهه امسال برای جبران هزینه های حقوقی و دادرسی خانواده های تحت حمایت بیش از375میلیون تومان  برآورد شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد به افزایش آموزش‌های کاربردی با استفاده از ظرفیت وکلا و اساتید اشاره کرد و گفت: در سال جاری از ظرفیت وکلای نیکوکار در جهت معاضدت قضایی مددجویان تحت حمایت به شکل مناسبی استفاده می شود.

 

صفری افزود: در حال حاضر 86 وکیل نیکوکار و خیر زنجانی با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در جهت حل مشکلات حقوقی خانواده های تحت حمایت بصورت رایگان  همکاری  می کنند.

کد خبر 1138763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha