معرفی پنج کتاب در بخش نگاه دیگر چهاردهمین جایزه جلال

طریقی با بیان ایکه چهاردهمین جایزه جلال آل احمد علاوه بر بخش جنبی بخش نگاه دیگر دارد، گفت: از داوران تقاضا کردیم در هر چهار بخش جایزه کتاب هایی با نگاه خاص و متفاوت را معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، غلامرضا طریقی امروز سه شنبه 28 دی در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: اگر آبان ماه هیئت علمی را تشکیل می دادیم و آثار را داوری می کردیم، خیلی ها خرده می گرفتند که چطور دو ماهه آثار داوری شد. علت تاخیر برگزاری این دوره از جایزه این امر بود.

 

دبیر اجرایی چهاردهمین جایزه ادبی جلال آل احمد اظهار داشت: بعضی از اعضای گروه داوری در شهرستان بودند و به تهران می آمدند تا در جلسات داوری حضور داشته باشند و دوباره بر می گشتند و در مسیر رفت و آمد بودند لذا از زحمات آنها تشکر می کنم. از خانم مریم بصیری که دبیر علمی این جایزه هستند، تشکر می کنم. ایشان همزمان با تشکیل هیئت علمی جایزه جلال برادرشان را از دست دادند و با این شرایط با ما همراهی کردند.

 

وی با بیان اینکه جلسات داوری تا هفته پیش ادامه داشت، عنوان کرد: یک بخش جنبی داریم. انتخاب بهترین ویراستار کتاب در چهار بخش جایزه جلال صورت می گیرد و در اختتامیه این عزیزان معرفی خواهند شد. در کنار بخش جنبی بخشی با عنوان نگاه دیگر داریم. در همه بخش ها از داوران خواهش کردم کتاب هایی که نگاه خاص و متفاوت به حوزه و یا مقطعی داشتند را معرفی کنند. بر این اساس پنج کتاب در این حوزه به عنوان برگزیده معرفی می شود.

 

سرپرست دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب در مورد اسامی داوران چهاردهمین جایزه جلال آل احمد گفت: در بخش مستندنگاری ابراهیم زاهدی مطلق، داود امیریان و مهدی غزلی داور بودند. در بخش داستان کوتاه خسرو باباخانی، هادی خورشاهیان و یوسف هوجق داوری آثار را به عهده داشتند. در بخش داستان بلند و رمان قاسمعلی فراست، منصور علیمردانی و اکبر صحرایی آثار را داوری کرددند. ابوالفضل حری، علی کاشفی خوانساری و محمدرضا سنگری داوران بخش نقد ادبی بودند.

 

طریقی از برگزاری اختتامیه چهاردهمین جایزه جلال آل احمد در 12 بهمن در تالار وحدت خبر داد و گفت: هفته آینده جلسات تکمیلی و همچنین آسیب شناسی در مورد آثار جایزه جلال را برگزار خواهیم کرد.

 

بر اساس این گزارش، مریم بصیری در این نشست گفت: امسال افتخار این را داشتم که به عنوان یکی از اعضای دبیخرانه کار جایزه جلال را پیش ببرم. این جایزه چهار بخش دارد. بعد از آنکه داوران هر بخش انتخاب شدند، جلسات تشکیل شد و در هر بخش کتاب هایی برای دوستان ارسال شد و جلسات داوری در هر چهار بخش تشکیل شد. در بخش رمان و داستان بلند  که آثار بیشتر بود، جلسات داوری بیشتری برگزار شد.

 

دبیر علمی چهاردهمین جایزه جلال تصریح کرد: نامزدهای نهایی بعد از جلسات داوری انتخاب شدند بدون اینکه بخواهیم بر روی اسم نویسنده یا ناشر تاکید داشته باشیم آثار را با توجه به توانمندی صاحبان آثار انتخاب کردیم. جلسات داوری گاه به 6-7 ساعت می رسید و خوشبختانه بهترین آثار انتخاب شد که در روز اختتامیه معرفی خواهند شد.

 

 

کد خبر 1138774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha