رشد۵۱ درصدی بودجه شهرداری تهران  نسبت به سال گذشته

زاکانی گفت: بودجه ۱۴۰۱دو بخشی بسته شده است؛یک بخش از ویژگی‌های بودجه و بخش دیگر مبتنی بر تعهدهای ما به عنوان حداقل خواهد بود که بر اساس آن ۵۶ هزار و ۸۶۹ میلیارد تومان اعتبار دیده‌ایم که ۵۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد بودجه‌ای داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علیرضا زاکانی امروز  سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰- ضمن ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه به شورا گفت: گرامی می داریم یاد و نام همه شهیدان و شهدای خدمتی که در آتش سوختند و امروز در آستانه سالگرد شهادت آنها هستیم.

شهردار تهران افزود: مفتخریم که اولین بودجه این شورا و این مدیریت شهری را تقدیم کنیم. بودجه سال قبل ۴۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که با اصلاحیه به ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید و ما مکلف شدیم در مسیر تحقق آن گام برداریم. افقی که از درامد و تحقق  آن داشتیم  ۳۲ هزار و ۵۰۰میلیارد تومان تا پایان سال است. بنابراین  نیازمند به کار جدی و تحولی هستیم. در بخشی از حوزه ها خلاها و کاستی هایی است که از گذشته برای ما به یادگار مانده است. 

۸۵ هزار میلیارد تومان سرجمع بدهی هاست

زاکانی ادامه داد: حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکاریم و با احتساب بدهی به مجموعه پیمانکاران،  ۸۵ هزار میلیارد تومان سرجمع بدهی ها است.

مدیریت قبلی شهر را با ۷هزار اتوبوس گرفت و با ۲۲۵۰اتوبوس تحویل ما داد

او اضافه کرد: خلا و کاستی هایی داریم، ‌مثلا در اتوبوسرانی ۷ هزار دستگاه اتوبوس به مدیریت قبل  تحویل شد که چیزی که ما تحویل گرفتیم ۲۲۵۰ اتوبوس بود که در واقع  با این عدد یک سوم نیاز شهر قابل تامین بود .  این کاستی ها در کنار بدهی ها ویژگی های جدید را برای ما در شهر ایجاد کرد که براساس آن ضرورت دارد گام‌های بلندی را برای تحول برداریم.

شهردار تهران یادآور شد: آنچه امروز تقدیم می شود ویژگی های خاص خود را دارد و در راستای رویکردهای تحولی مجموعه مدیریت شهری است. در لایحه بودجه،  یک پیوستگی بین پروژه های ۱۴۰۱ و سیاست هایی که در سند تقدیم شده  به شورا که از ۴ راهبرد و ۱۲ سیاست و ۹۰ کلان پروژه تشکیل شده بود. واز  سیاست های ۷ گانه که شورا ابلاغ کرده بود و برنامه سوم را هدف گذاری کردیم .

شهردار تهران ابراز داشت: این بودجه دو بخشی بسته شده یک بخش از ویژگی‌های بودجه و بخش دیگر مبتنی بر تعهدهای ما به عنوان حداقل خواهد بود که بر اساس آن ۵۶ هزار و ۸۶۹ میلیارد تومان اعتبار دیده‌ایم که ۵۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد بودجه‌ای داشته‌ایم.

زاکانی ادامه داد: بخش دوم که مبتنی بر آن نیازمند مجوز از سوی شورای شهر هستیم ناظر بر مشارکت‌ها است که ده‌ها هزار میلیارد تومان ارزش دارند اما امکان برآورده کردن آن از مسیر بودجه‌های سنواتی شهرداری نیست و می‌توانیم با مشارکت عمومی به آن دست پیدا کنیم.

کد خبر 1138777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha