وظیفه ما گسترش دامنه جایزه جلال است

رمضانی گفت: یکی از علت هایی که جایزه جلال توانسته چنین جایگاهی پیدا کند، حریت و آزادگی جلال آل احمد در بیان و قلم است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، علی رمضانی امروز سه شنبه 28 دی در نشست چهاردهمین جایزه ادبی جلال آل احمد که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: در مجموعه رده های منتشره در کشور حوزه ادبیات از حوزه های پرشمار منشورهای کشور توسط ناشران است. این نشان می دهد مطالبه مردم و خوانندگان در کشور به طور ویژه حوزه ادبیات است. در مجوع پیمایش های کشور و دستگاه هایی که متولی حوزه کتاب و کتابخوانی هستند، حوزه ادبیات را پرطرفدار می یابیم. در این حوزه هم مردم اظهار می کنند و هم رفتار و این مسئولیت سنگینی را بر عهده ما می گذارد.

 

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اظهار داشت: آنچه که جایزه جلال را در چنین جایگاهی قرار داده، شخصیت، حریت و آزادگی جلال آل احمد در بیان و قلم است؛ بخش دیگر به توجه عمومی بر می گردد که جایزه را دنبال می کنند تا برگزیدگان آن را بخوانند و بدانند چیست و چه کسانی هستند. وظیفه ما در خانه کتاب این است که دامنه این جایزه را گسترش دهیم. دامنه پیدا کردن جایزه به این معناست که آثار برگزیده را رها نکنیم. بخشی از این مسئله به عهده رسانه است که آن اثر را در قالب گفت و گو با ناشر و نویسنده به عموم جامعه معرفی کند.

 

وی خاطرنشان کرد: از اعضای هیئت علمی و دبیر علمی و اجرایی جایزه جلال آل احمد به خاطر زحماتی که کشیدند، تشکر می کنم. در بخش داستان کوتاه تجلیل از زنده یاد اصغر عبداللهی را خواهیم داشت و اختتامیه 12 بهمن در تالار وحدت برگزار می شود و برگزیدگان مشخص خواهند شد.

کد خبر 1138779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha