هوشیار باشیم، طغیان یک شبه اتفاق نمی افتد/ اومیکرون ویروس غالب استان

نوروزیان با بیان اینکه در هفته ای که گذشت شناسایی موارد مثبت سرپایی کرونا ۷۰ درصد افزایش یافت، گفت: هوشیار باشیم، طغیان یک شبه اتفاق نمی افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « فاطمه نوروزیان » در گفتگویی خبری در مقایسه آماری شاخص های کرونا در دو هفته گذشته، اظهار کرد: در هفته ای که گذشت نسبت به هفته قبل از آن شناسایی موارد مثبت سرپایی کرونا ۷۰ درصد افزایش یافته است و تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکر بهداشتی،درمانی و مطب های خصوصی به شدت رو به افزایش است.


وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته در شاخص انجام تست و غربالگری یک و سه دهم درصد کاهش داشتیم، افزود: علی رغم کمتر انجام شدن تست های غربالگری درصد موارد مثبت شدن تست ها افزایش یافته و  از ۵ درصد به ۹ درصد رسیده است و این نشان از شروع موجی جدید  ناشی از گردش بیشتر ویروس است همچنین  در حال حاضر ویروس غالب در استان اومیکرون است و بیش از 80 درصد موارد کرونا ناشی از این ویروس است.


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: در هفته ای که گذشت در شاخص بستری هم شاهد افزایش  ۱۱ درصدی بودیم وموارد مرگ و میر از یک مورد به دو مورد افزایش یافت.

 

نوروزیان عنوان کرد: متاسفانه در  شهرستان‌های بستک، خمیر و بندرعباس افزایش موارد مثبت قابل ملاحظه ای داشته ایم به ویژه در شهرستان بستک  و در حاجی‌آباد،  قشم و کیش هم شاهد افزایش موارد مثبت بوده ایم  که این زنگ خطری جدیست و نباید از آن به سادگی عبورکرد.

 

وی، تکمیل واکسیناسیون، حفظ فاصله فیزیکی، رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده ازماسک را تنها چاره گریز از این بحران برشمرد و گفت: همه ما در برابر یکدیگر مسئولیم و تخطی از این پروتکل ها مانند شکستن حلقه های سلامت در جامعه است که عواقب آن تعداد بسیاری را متضرر خواهد کرد.

 

وی تاکید کرد: بر همه ماست که به حقوق یک دیگر احترام گذاشته و به عنوان یک شهروند آگاه و مسئول در رعایت پروتکل ها کوشا باشیم.

 

 

 

 

 

کد خبر 1138812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha