حوزه های علمیه فارس ظرفیت فرهنگی مطلوبی به شمار می روند

حجت ‌الاسلام قانع گفت: وجود حوزه های متعدد علمیه در استان فارس، ظرفیت فرهنگی غیر قابل انکار و مطلوبی است و اداره کل تبلیغات اسلامی فارس با حوزه های علمیه خواهران و برادران به انعقاد تفاهم نامه و همکاری موثر خواهد پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت ‌الاسلام «حسن قانع»، امروز (سه شنبه 28 دی) در نشست یک روزه با مدیران شهرستان های فارس که با حضور حجت ‌الاسلام «سید امین موسوی»، رئیس مرکز تعالی کشور برگزار شد، گفت: این نشست با هدف ارتقای سطح کنشگری فرهنگی در فارس برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس افزود: تغییر ساختار فرهنگی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است و به زیرساخت ها و سخت افزارهایی نیاز دارد که باید توسط مدیران ایجاد شوند.

وی اضافه کرد: ارتباط با کشنگران فرهنگی در سطوح مختلف در شهرستان ها بدون در نطر گرفتن خط و خطوط در ارتقای فرهنگ دینی جامعه نقش موثری دارد.

حجت ‌الاسلام قانع تاکید کرد: برای ترسیم نقشه راه فرهنگی در استان استفاده از نخبگان جوان مورد تاکید سازمان تبلیغات اسلامی فارس قرار دارد زیرا فکر و ایده جوان و نیروی جوانی در جامعه تحول زاست.

وی ادامه داد: مبانی فکری حضرت امام (ره)، مرحوم علامه طباطبایی، آثار شهید مطهری و منویات و آثار مقام معظم رهبری در جهت دهی و عمق بخشی به نگاه فرهنگی جامعه لازم و ملزوم است و مسئولان ادارات استان باید آنها را سر لوحه کار خود قرار دهند.

حجت ‌الاسلام قانع تصریح کرد: وجود حوزه های متعدد علمیه در استان فارس، ظرفیت فرهنگی غیر قابل انکار و مطلوبی است که باید با تشکیل کارگروه های تخصصی برنامه های متعدد فرهنگی را متناسب با هر زیست بوم فرهنگی، طراحی و اجرایی کرد.

وی با اشاره به ایجاد تعامل اداره کل تبلیغات اسلامی فارس با حوزه های علمیه خواهران و برادران بیان کرد: در گام اول با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه فارس، جلسات اولیه تشکیل شده و با تنظیم تفاهم نامه نهایی، همکاری مستمر خواهیم داشت.

کد خبر 1138869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha