بزرگان و متنفذین  برای پایان دادن به  رسم غلط تیراندازی در مراسمات پای کار باشند

امام جمعه شهرستان دهلران گفت: باتوجه به عادی‌انگاری رسم غلط استفاده از سلاح گرم در مراسم عروسی و عزا در کشور که بعضاً اتفاقات تلخ و حوادث خونباری را به دنبال دارد، بزرگان و متنفذین کشور برای پایان دادن به این رسم غلط، پای کار بیایند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «حجت الاسلام سید محسن موسوی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور  بزرگان و متنفذین و معتمدین برگزار شد، اظهار کرد: بزرگان و افراد متنفذ و موثر محلی باید برای مدیریت دینی آیین های عمومی و حل و فصل مسایل و موضوع ها و معظلات اجتماعی بیشتر تلاش كنند.

 

وی به حادثه مرگ تلخ پدر عروس توسط پسر ٩ ساله‌اش در مراسم تیراندازی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: چرا باید پدری که آرزوی خوشبختی دختر خودش را داشت در همان روز عروسی وی ناخواسته به خاطر استفاده از اسلحه که منجر به مرگ وی شد، عروسی را به عزا تبدیل کند و اگر در این مراسم عروسی اسلحه ای وجود نداشت قطعا شاهد حادثعه تلخ نبودیم.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه استفاده از سلاح در مراسمات عروسی و عزا در کشور  به یک معضل جدی در مناطق شهری و روستایی تبدیل شده است، ابراز کرد: اینجاست که باید متنفذین، معتمدین و ریش سفیدان با ایفای نقش خود رسومات غلط گذشته را با پادر میانی کنار بگذارند تا شاهد حوادث تلخ در مراسمات نباشیم.

 

وی گفت: قطعا معتمدین، متنفذین و سران طوایف در حل مشکلات مردم پیشگام هستند و در ارتقای فرهنگ نقش آفرینی می‌کنند، این نعمتی است که خداوند به شما داده است و بهترین عبادت این است که انسان دنبال رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم باشد.

 

امام جمعه دهلران بر ضرورت پرهیز از  بکارگیری اسلحه در مراسمات شادی و عزا و شلیک در این مراسمات تاکید کرد و افزود: بزرگان و معتمدان هر قوم وطایفه با بستگان و طایفه خود نشست برگزار و اسلحه ها را در این مراسمات کنار بگذارید و دیگر شاهد این موضوع استفاده از سلاح در مراسمات شادی و عزا در شهرستان نباشیم.

 

وی طلاق را یکی از معضلات شهرستان برشمرد و به عوامل طلاق از جمله چشم و هم چشمی ها و عدم تحقیق در ازدواج و بیکاری و شاید هم اعتیاد اشاره و ابراز کرد: بزرگان و ریش سفیدان با حل و فصل اختلافات خانوادگی مانع از هم پاشیدگی و طلاق در خانواده ها شوند و دراین زمینه به نقش خود عمل کنند.

 

 امام جمعه شهرستان از بزرگان و شیوخ و ریش سفیدان خواست  که با توجه به اینکه تیراندازی در مراسمات عروسی و تشییع، شرعا و عقلا حرام است لذا با تیراندازی ها مراسمات عروسی را به عزا تبدیل نکنیم.

 

گفتنی است، در این نشست جمعی از بزرگان و ریش سفیدان و معتمدان نیز نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

 

 

 

کد خبر 1138880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha