تغییر در کارکرد شوراهای آموزش و پرورش از مهمترین برنامه های ماست

وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: یکی از برنامه‌ها و تغییرات ما در راستای تحول بنیادین تغییر در کارکرد شوراهای آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، یوسف نوری در همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش،گفت: گرامیداشت  هفته شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها بنا بر مشارکت دستگاه‌ها مردم و تعامل سازنده تمام ارکان جامعه اسلامی است. یکی از برنامه‌ها و تغییرات ما در راستای تحول بنیادین تغییر در کارکرد شوراهای آموزش و پرورش است.

 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تا زمانی که آموزش و پرورش تبدیل به دغدغه ملی نشود، به جایی نخواهیم رسید اظهار کرد: نظام آموزش و پرورش یک نظام تک ساحتی است اما نکته مهم این است که در هر کشور تغییر و سرمایه گذاری از آموزش و پرورش شروع می‌شود چراکه یک دستگاه مولد و انسان ساز است.

 

وی با تاکید بر مشارکت مردم در دو بعد سیاسی و اجتماعی گفت: مشارکت مردم در این دو بعد مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و  نتایج خوبی داشته است. اگر ما ارکان خانواده، حکومت، رسانه و بخش غیر دولتی که از ارکان مهم تعلیم و تربیت هستند را داشته باشیم عدالت آموزشی محقق خواهد شد.

 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید  به نقش شوراها در زمینه تمرکز زدایی و توجه به ارکان آموزش و پرورش ‌گفت: مدیریت شوراها باید به شکلی باشد که به اهداف تربیت نزدیک شویم.امروز شوراها نقش مهمی را در مرحله دوم کرونا دارند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش ،تاکید کرد: متاسفانه بحث تاخیر  در بلوغ اجتماعی دانش آموزان جدی است و اگر مدارس همچنان مجازی باشد ساحت زیستی و تربیتی دانش آموزان فراهم نخواهد شد.

کد خبر 1138913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha